۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۱۶۰۳۴۳

670 کانون فرهنگی و هنری در مساجد آذربایجان شرقی فعال است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که مسجد نقش تاثیرگذار در تربیت و بلوغ فکری جوانان دارد، گفت: 670 کانون فرهنگی و هنری در مساجد آذربایجان شرقی فعال است.
کانون هاي مساجد

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در مراسم تجلیل از فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد عجب شیر اظهار داشت: مساجد از جمله فضاهای مقدسی هستند که در طول ایام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و در زمان حاضر که دشمنان اسلام از راه جنگ نرم در صدد تخریب فکری جوانان هستند، می توانند نقش کلیدی در ارشاد و هدایت مردم و جوانان داشته باشند.  

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی و دستاوردهای ‌بی‌شمار آن و همچنین پیروزی در جنگ تحمیلی برگرفته از فضای معنوی مساجد بوده و در جنگ فکری دشمنان نیز ضرورت دارد مساجد در کنار فضای معنوی خود با نشاط و شادابی دینی راه خود را با رونق بیشتری ادامه بدهند.

داننده با تاکید بر اینکه باید از فرصت های موجود برای افزایش کمی و کیفی کانون های مساجد استفاده کنیم، یادآوری کرد: 670 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان فعال هستند که در اواخر سال 88 تعداد آنها 187 کانون بوده و رشد کمی قابل توجهی یافته است.

فرماندار شهرستان عجب شیر نیز در این آیین، عمده ترین وظیفه مساجد را هدایت فکری و معنوی و فرهنگ سازی برای حضور مردم در مساجد به خصوص جوانان دانست و اظهارکرد: اهمیت دادن به مساجد اعم از ساختن، حضور در آن و فعالیت های علمی و فرهنگی در روایات و احادیث بیانگر اهمیت نقش و کارکرد این مراکز مهم اسلامی است.

اژدر علمی با اشاره به نقش کلیدی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در جذب جوانان و نوجوانان گفت: این کانون ها با داشتن برنامه های متعدد در کنار دیگر واحدها می‌توانند بر رونق مذهبی، علمی و معنوی مساجد بیافزایند./935/د102/ی

ارسال نظرات