۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۶۱۸۴۲
تحلیلگر سابق سیا:

فساد اقتصادی در میان سیاستمداران آمریکایی شایع است

خبرگزاری رسا ـ به گزارش پرس تی‌وی تحلیلگر سابق سازمان سیا می‌گوید فساد در میان مقام‌های دولت امریکا شایع است و اعضای کنگره نیز وجوه اختصاص یافته به بازسازی افغانستان را اختلاس می‌کنند.
دلار

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ری مک گاورن تحلیلگر سابق سازمان سیا گفت: پیمانکاران و شرکت‌ها تا زمانی که سهم خود را برمی‌دارند و کنگره نیز به نوبه خود در این زمینه مشارکت می‌کند اهمیتی نمی‌دهند که این پول‌ها به دست طالبان یا شبه‌نظامیان مشکوک بیفتد.

 

وی گفت: اگر کنگره و پیمانکاران و شرکت‌ها و ارتش، که البته تداوم جنگ به بهترین نحو در راستای منافع آن است، اگر همه از این مساله سود ببرند یک توضیح بسیار بدبینانه برای همه این‌مسائل وجود دارد که ارتش از پایان یافتن شبه نظامیان بیمناک است.

 

این سخنان همزمان با آن مطرح شد که بر اساس نتیجه یک تحقیق جدید که «اداره بازرسی کل ویژه نظارت بر روند بازسازی افغانستان» منتشر کرد فاش شد که تروریست‌ها و کسانی که از نزاع طلبی در افغانستان حمایت می‌کنند قراردادهایی که مبلغ آن با پول‌های پرداختی مالیات دهندگان به دولت امریکا تامین می‌شد را دریافت کرده‌اند.

 

تنها در سال 2012 حدود 2 میلیارد دلار در قالب قراردادهایی به بازسازی افغانستان اختصاص یافت هر چند مشخص نیست که چه مبلغی از آن ممکن است در اختیار شبه نظامیان افغان قرار گرفته باشد./982/د101/ک

ارسال نظرات