۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۶۷۱۱۹
آیت الله اراکی:

گروه‌های تکفیری نماد امروزی جاهلیت صدر اسلام هستند

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت که گروه‌های تکفیری و تندرو نماد امروزی جاهلیت صدر اسلام هستند.
همايش پيگيري اهداف بيست و ششمين کنفرانس وحدت اسلامي حجت‌الاسلام والمسلمين محسن اراکي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در همایش کمیته پیگیری اهداف بیست و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی که امروز در بیروت برگزار شد با ابراز تاسف از سوء استفاده دشمنان اسلام از بیداری اسلامی گفت: متاسفانه جاهلیت جای خود را در جهان اسلام با مصادیقی مانند تندروی، تکفیر و تروریسم با هدف ایجاد اختلافات مذهبی باز کرده است.


وی افزود: حرکت‌های تندرو و تکفیری بارزترین نماد امروزی جاهلیت موجود در صدر اسلام هستند.


آیت الله اراکی اظهار داشت که تمام دست‌آوردهای جهان اسلام به واسطه وحدت مسلمانان با یکدیگر به دست آمده است و تندروی و افراط هیچ فایده ای را برای جهان اسلام نخواهد داشت.


رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به جنایت‌های روزمره در کشورهای اسلامی بیان داشت: دشمن توانست خون مسلمانان را کم ارزش کرده و به خود اجازه دهد هرگاه که اراده کند خونریزی و کشتار را در کشورهای اسلامی به راه بیندازد.


وی از مسلمانان دنیا خواست که کمک کنند تا به هویت، عزت و کرامت اسلامی از دست رفته خود با درک صحیح مسائل روز و مقابله به چالش‌ها بازگردند.


آیت الله اراکی تاکید کرد که امت اسلامی توانایی حل مشکلات خود بدون کمک سازمان های بین المللی و بیگانان را دارا است./983/ب902/د

ارسال نظرات