۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۱۶۷۷۱۴

ساخت بزرگ‌ترین مسجد مسکن مهر کشور در سمنان

خبرگزاری رسا ـ فرماندار سمنان از ساخت پنج مسجد در سایت های مسکن مهر این شهرستان خبر داد و گفت: مسجد پیامبر اعظم (ص) در زمینی به مساحت 10هزار مترمربع و زیربنای چهار هزار و 600 متر مربع در سه طبقه به عنوان بزرگ ترین مسجد مسکن مهر احداث می شود.
مسجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حسن سعدالدین، فرماندار سمنان، امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مساجد مسکن مهر این شهرستان از ساخت پنج مسجد در سایت های مسکن مهر سمنان خبر داد و گفت: کلنگ احداث مسجد در سایت 528 واحدی نگین نما مسکن مهر در زمینی به مساحت دو هزار و 560 متر مربع و زیربنای 300 متر مربع هفته آینده به زمین زده خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: برای ساخت این مسجد مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

 

سعدالدین با بیان این که مسجد پیامبر اعظم (ص) در زمینی به مساحت 10هزار مترمربع و زیربنای چهار هزار و 600 متر مربع در سه طبقه به عنوان بزرگ ترین مسجد مسکن مهر کشور در این شهرستان در حال احداث است، افزود: 75درصد کار فنداسیون و قالب بندی این پروژه اجرا شده است.

 

رییس شورای مسکن مهر شهرستان سمنان با اشاره به این که این مسجد در سه فاز پیش بینی شده که در فاز اول قرار است نمازخانه آن احداث شود، اظهار داشت: تاکنون در مرحله اول مبلغ 125میلیون تومان از طرف دولت محترم مساعدت شده و قرار است مبلغ 200 میلیون تومان دیگر نیز با مساعدت و پیگیری استاندار و از طرف دولت اختصاص یابد.

 

سعدالدین یادآورشد: فاز اول طرح قرار است در نیمه شعبان سال جاری به بهره برداری برسد.

 

فرماندار سمنان همچنین با اشاره به این که مسجد حجت بن الحسن العسگری (عج) با زمینی به مساحت دو هزار و 700متر مربع و پیش بینی زیربنایی در حدود یک هزار و 800 متر مربع و در سه فاز به بهره برداری خواهد رسید، اظهار داشت: این مسجد در محل گروه های خودساز  مسکن مهر واقع شده و قرار است در فاز اول طرح، مسجدی با مساحت 300 متر مربع با اعتبار اولیه 150 میلیون تومان و در اول ماه مبارک رمضان سالجاری به بهره برداری برسد.

 

سعدالدین با اشاره به ساخت مسجد علی بن ابی طالب (ع) با مساحت زیربنا 450 متر مربع در قسمت صنعتی ساز مسکن مهر سمنان اظهار داشت: این مسجد که با مبلغ تخصیصی 150 میلیون تومان ساخته شده از اولین مساجد سطح استان است که در مجموعه مسکن مهر احداث شده که به بهره برداری رسیده و نمازگزاران محترم در آن مکان مقدس اقدام به ادای فریضه نماز می کنند.

 

وی ادامه داد: مسجد پارک موزه دفاع مقدس با مساحت یک هزار و 800 متر مربع واقع در مجموعه پارک موزه دفاع مقدس پیش بینی شده است و با عنایت به اینکه در مجاورت شهرک صنعتی 14 هکتاری مسکن مهر قرار دارد برای اهالی مسکن مهر نیز قابل دسترسی است.
 

رییس شورای مسکن مهر سمنان افزود: آن گونه که در آیات قرآن کریم، احادیث نبوی و روایات که از اهل بیت(ع) به ما رسیده است فریضه مقدس نماز امری واجب است و از آن به عنوان ستون دین یادشده است.

 

سعدالدین با اشاره به اینکه در خصوص نماز سفارش و تأکید فراوانی شده است که بیانگر اهمیت و عظمت این فریضه الهی است، اظهار داشت: لازمه ارتقای فرهنگ نماز توجه بیشتر به وضعیت مساجد است./938/پ202/س 

ارسال نظرات