۰۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۶۸۹۱۸
در برنامه منادی ولایت مطرح می‌شود؛

بررسی دیدگاه های آیت الله معرفت در مورد اصل ولایت فقیه

خبرگزاری رسا ـ دیدگاه آیت الله معرفت در مورد اصل ولایت فقیه را در برنامه «منادیان ولایت» بشنوید.
ديدگاه هاي آيت الله معرفت
به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «منادیان ولایت» که با هدف تبیین اصل مترقی ولایت فقیه و ارائه دیدگاه فقهای مختلف شیعه در این‌باره، پخش می‌شود در برنامه این هفته خود به دیدگاه آیت الله معرفت در مورد این اصل خواهد پرداخت.
بر اساس این گزارش، یکی از مهم‌ترین شاخص‌های پویایی مکتب شیعه وجود اصل مترقی ولایت فقیه است که با براهین عقلی و کلامی و تأییدات متعدد از روایات نقل شده از خاندان وحی ثابت شده است. برنامه «منادیان» ولایت می‌کوشد تا این نکته را به همگان یادآور کند.
همچنین بیان کننده این خواهد بود که اصل مترقی زاییده یک روز و دو روز یا اندیشه فکری و سیاسی شخص خاصی نیست و سابقه آن به پس از غیبت، بلکه عصر حضور اهل‌بیت علیهم‌السلام برمی‌گردد؛ و بزرگان شیعه در بسیاری از منابع فقهی خود در این‌باره نظرات خود را بیان داشته‌اند.
در آغاز هر برنامه از این مجموعه سیر زندگانی فقیهی از فقهای شیعه به صورت گذرا بیان و پس از آن دیدگاه و عملکرد ایشان در حوزه سیاست و مسأله ولایت فقیه تبیین می‌شود.
 در برنامه این هفته «منادیان ولایت»که در 11 خرداد 92 پخش می‌شود، حجت‌الاسلام حسین جوان آراسته، پژوهشگر و کارشناس این برنامه به بررسی زندگی‌نامه و دیدگاه مرحوم آیت الله معرفت در این مورد می‌پردازد.
برنامه «منادیان ولایت» کاری از گروه فقه و سیره به سردبیر تهیه کنندگی روح الله شجاعی، نویسندگی محمد خلیلی و گویندگی علی فرحناک شنبه‌ها از ساعت 13:20 از رادیو معارف پخش و یکشنبه ها از ساعت 10:50 بازپخش می‌شود.
علاقمندان می‌توانند با مراجعه به صفحه اختصاصی برنامه «منادیان ولایت» در پایگاه اطلاع‌رسانی رادیو معارف برای کسب اطلاعات بیشتر، قسمت‌های قبلی این برنامه را بشنوند./9192/د102/ی
ارسال نظرات