۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۱۷۱۳۸۰
استاد حوزه علمیه قم:

مانند حضرت ابوالفضل، به تبعیت از ولایت در همه صحنه‌ها جانفشانی کنیم

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت:‌ بهترین بعد زندگی حضرت ابوالفضل العباس (ع) ولایت‌مداری آن حضرت و تبعیت از امام معصوم زمان خود بود، آن حضرت تا پای جان در راه ولایت ایستاد و ما نیز به عنوان یک مسلمان و دوست‌دار آن حضرت، باید از مولا و مقتدای خود تبعیت کنیم و مانند او هیچ‌گاه مسیر ولایت را ترک نکنیم تا آخر عمر در این راه ثابت قدم باشیم.
ويژه‌نامه اباالفضل العباس(ع)

حجت‌الاسلام محمد ابراهیم شمس ناتری، استاد حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره شخصیت فردی و اجتماعی حضرت ابوالفضل (ع) با اشاره به سجایای اخلاقی و رفتاری آن بزرگوار گفت: وجود مقدس حضرت عباس (ع) برای همه انسان‌ها مسلمان و غیر مسلمان یک الگوی بی‌نظیر و ایده‌آل است، همه انسان‌ها می‌بایست برای یک زندگی خوب و شرافتمندانه به این بزرگوار تمسک کنند و رفتار و آداب آن بزرگوار را در زندگی مد نظر قرار دهند.

وی ادامه داد: بهترین بعد زندگی حضرت ابوالفضل العباس (ع) ولایت‌مداری آن حضرت و تبعیت از امام معصوم زمان خود بود، آن حضرت تا پای جان در راه ولایت ایستاد و ما نیز به عنوان یک مسلمان و دوست‌دار آن حضرت، باید از مولا و مقتدای خود تبعیت کنیم و مانند او هیچ‌گاه مسیر ولایت را ترک نکنیم تا آخر عمر در این راه ثابت قدم باشیم.

این کارشناس حوزوی، فداکاری در راه ارزش‌های اسلامی و انسانی را از دیگر جلوه‌های شخصیتی حضرت ابوالفضل (ع) دانست و تصریح کرد: آن حضرت چنان شیفته اسلام و قرآن بود، که نه تنها دو دست خود را در راه امام حسین و ارزش‌های اسلام فدا کرد، بلکه همه زندگی خود را فدای آن حضرت کرد و هیچ‌گاه از صحنه کربلا کناره گیری نکرد.

وی افزود: ما نیز باید از صحنه سیاست اسلامی دوری نکنیم و همانند حضرت ابوالفضل العباس(ع) جانمان را در راه ارزش‌های اسلام و انقلاب عطا کنیم، سعادت واقعی این است که تمام مال و جانمان را فدای اسلام کنیم و عباس گونه در صحنه نظام اسلامی حاضر باشیم.

حجت‌الاسلام شمس، دوری از عافیت طلبی را از دیگر ابعاد شخصیتی ابوالفضل العباس (ع) برشمرد و اظهار داشت: آن حضرت از گوشه‌گیری و راحت‌طلبی گریزان بود و از دوره حکومت حضرت علی(ع) تا شهادت امام حسین (ع) همواره مدافع ولایت بود و مثل یک خورشید در کنار امام معصومان جلوه‌گری کرد.

وی یادآور شد: در این مسیر انقلاب نیز باید همه ملت همچون آن حضرت ایستادگی کنند و از رفاه‌طلبی و گوشه‌گیری دور شوند، الآن زمانی است که ما باید در صحنه باشیم و دشمن را با حضور دینی خود در اجتماع مأیوس کنیم.

این کارشناس حوزوی در پایان بیان داشت: حضرت ابوالفضل(ع) وقتی حقیقت را شناخت، دیگر از آن دست نکشید و تا پای جان با فداکاری بی‌نظیرش از ولایت زمان خود حمایت کرد، ملت ما نیز صحنه عاشورا در پیش دارند و همه روزها عاشورای حسینی تکرار می‌شود و باید مردم جامعه مانند حضرت ابوالفضل (ع) در صحنه های مختلف سیاسی اعم از انتخابات و امثال آن، حماسه اسلامی را به منصه ظهور گذارند./978/ت302/ن

ارسال نظرات