۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۱۷۴۴۴۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

درآمد بقاع متبرکه خراسان شمالی 51 درصد افزایش یافت

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از افزایش 51 درصدی درآمد بقاع متبرکه این استان در مدت سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.
بقاع متبرکه

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، درآمد بقاع متبرکه این استان در طول سه ماهه نخست سال جاری را بیش از سه میلیارد و 917 میلیون ریال عنوان کرد و با بیان اینکه این میزان در مدت مشابه سال گذشته دو میلیارد و 577 میلیون ریال بود، افزود: بر این اساس میزان درآمد بقاع متبرکه خراسان شمالی در فصل بهار سال جاری به نسبت بهار سال 91، بیش از 51 درصد افزایش یافته است.

وی برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی نظیر طرح آرامش بهاری در تعطیلات نوروزی، سوگواره یاس نبوی در ایام شهادت حضرت فاطمه(س)، مراسم لحظه تحویل سال نو و ... در جوار امامزاده های این استان و نیز استقبال فراوان مردم از این برنامه ها را از جمله دلایل افزایش درآمد بقاع متبرکه خراسان شمالی ذکر کرد.

حجت الاسلام سهرابی در ادامه در مورد میزان درآمد موقوفات خراسان شمالی در مدت سه ماهه نخست سال جاری نیز با اشاره به اینکه در این استان چهار هزار و 310 موقوفه وجود دارد، اظهار داشت: در فصل بهار سال جاری، موقوفات این استان در مجموع دو میلیارد و 572 میلیون ریال درآمد داشته اند.

وی با یادآوری اینکه در مدت مشابه سال گذشته درآمد موقوفات خراسان شمالی چهار میلیارد و 394 میلیون ریال برآورد شده بود، اضافه کرد: بر این اساس در سه ماهه نخست سال جاری میزان درآمد موقوفات استان به نسبت بهار سال پیش، یک میلیارد و 822 میلیون ریال معادل 41 درصد کاهش یافته است.

به گفته حجت الاسلام سهرابی غالب موقوفات خراسان شمالی شامل اراضی کشاورزی می شود و به همین دلیل نیز بیشترین درآمد موقوفات این استان در نیمه دوم سال جذب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی دارای چهار هزار و 310 مورد موقوفه با هشت هزار و 427 رقبه ثبت شده است، اظهار داشت: رقبات موجود در استان در دو بخش درآمدزا و فاقد درآمد طبقه بندی شده اند که از تعداد کل هشت هزار و 427 رقبه ثبت شده در خراسان شمالی، هفت هزار و 333 رقبه دارای درآمد و هزار و 94 رقبه نیز فاقد درآمد است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تصریح کرد: غالب موقوفات این استان شامل زمین کشاورزی، زمین تجاری، واحد مسکونی و ... است که عمده آنها با نیت روضه سیدالشهدا(ع) و فعالیت‌های فرهنگی و دینی وقف شده اند.گفتنی است در حال حاضر در خراسان شمالی 154 بقعه متبرکه ثبت شده وجود دارد./931/ت303/ع

ارسال نظرات