۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۷۵۲۲۷
با شرکت هشت استان کشور؛

پنجمین همایش منطقه‌ای شعر انتظار در بیجار برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ پنجمین همایش منطقه‌ای شعر انتظار با حضور شاعران هشت استان کشور در بیجار برگزار شد.
جشنواره شعر انتظار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، پنجمین همایش منطقه ای شعر انتظار امروز با حضور شاعرانی از استان های همدان، لرستان، زنجان، ایلام، کردستان، آذربایجان شرقی و غربی و کرمانشاه در سالن امیرنظام گروسی شهر بیجار برگزار شد.


حجت الاسلام علی مرادی، امام جمعه بیجار در این همایش گفت: فرهنگ انتظار و عاشورا  دو مکتب بنیادی مذهب تشییع است و این دو مکتب عنصر حیاتی و عامل پویایی شیعه به حساب می آید که متأسفانه دشمنان به جایگاه حساس آن پی برده و در صدد ضربه زدن به آن است.


وی افزود: با ظهور امام عصر(عج) بشر به آرامش و سعادت حقیقی خود می رسد و پلیدی ها و انحرافات نابود می شوند و زمینه احیا و اجرای دستورات و احکام الهی فراهم می شود.


حجت الاسلام مرادی با بیان این که شاعران باید در اشعار خود تقوا را رعایت کنند و اشعار باید از هر گونه ریا به دور باشد، گفت: کسانی که طبع شعر دارند روحیه معنویت را در خود تقویت کرده و همراه با افزایش سطح علمی، سطح معرفت و فرهنگ خود را افزایش دهند.

 

امام جمعه بیجار گفت: فرهنگ و روحیات جامعه باید به سمتی سوق پیدا کند که همه در انتظار واقعی فرج به سر ببرند، شاعران در خصوص ترویج فرهنگ انتظار در جامعه کمک شایانی خواهند داشت.

 

حجت الاسلام مرادی به آثار و برکات ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت در بین جوانان اشاره کرده و افزود: رشادت ها و فداکاری های دوران دفاع مقدس نشأت گرفته از آموزه های دینی و الگو قرار دادن واقعه عاشورا بود، انتظار فرج و مهدویت ریشه در جان و اعتقاد جوانان این مرز و بوم دارد./967/پ203/ش

ارسال نظرات