۰۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۷۸۵۴۴
دبیر مجمع علمای شهرستان دامغان:

شب های قدر چراغ روشن تبیین تفکر الهی خلقت است

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع علمای شهرستان دامغان گفت: امروز دیگر شب های قدر و رقم خوردن مقدرات انسان در این ساعات برای مؤمنان یک تفکر ماورایی نیست. بلکه یک مسئله کاملا زنده و چراغ روشن تبیین تفکر الهی خلقت است.
حجت الاسلام عباسعلي توحيدي فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام عباسعلی توحیدی فر، دبیر مجمع علمای شهرستان دامغان شب گذشته در جمع نمازگزاران مسجد حضرت ابوالفضل(ع) این شهرستان مؤمنان را به توجه و بهره مندی بهتر از شب های قدر توصیه کرد و اظهار داشت: خداوند رحمان ما را فراخوانده تا او را بخوانیم و از او بخواهیم تا اجابت کند. حال غفلت ما از فرصت بی نظیر شب های قدر شاید خسرانی غیرقابل جبران باشد.

 

وی با اشاره به تفاوت های بسیار بین اندیشه الهی و تفکرات مادی حاکم بر بسیاری از کشورها گفت: چه عاملی جز ارتباط خالق و مخلوق می تواند انسانها را به سویی ببرد که بدون فشار، جبر و یا سلطه حکومتی ساعتها آب و غذا را برخود حرام کنند یا در شب های قدر ساعت ها خاضعانه تقدیر نیکوی خود را در سایه لطف و قرب خداوندی جستجو کنند.

 

استاد حوزه و دانشگاه شب های قدر را هنگامه فرود ملائکه و شکل گیری و عرضه مقدرات و برنامه ریزی یکسال زندگی انسان ها به محضر امام عصر(عج) و شب های ذکر و دعا و تزرع برشمرد و افزود: دعای جوشن کبیر بهترین ادبیات و مناجات با پروردگار در این شب ها است که هزار نام خداوند و دنیایی از توسل به درگاه معبود رحیم را در بردارد.

 

محبت علی (ع) وجه تمایز پیروان حق و باطل است

 

حجت الاسلام توحیدی فر در ادامه با تسلیت ایام شهادت مولای متقیان، امام علی(ع) را بزرگترین سرمایه و شفیع شیعیان در شب های قدر دانست و اضافه کرد: امروز آنچه مقدرات سرزمین ها و امت های اسلامی را تعیین می کند محبت و پیروی از ولایت امیرالمؤمنین علی(ع) است.

 

وی تاکید کرد: خط، فکر و راه امام علی(ع) مسیر سعادت و کمال بشر و عظمت انسانی است. دوستی امیرالمؤمنین(ع) زندگی انسان را در جهت لطف و رحمت الهی قرار می دهد و کینه و دشمنی با او و فرزندانش سرنوشتی جز دوزخ در پی نخواهد داشت.

 

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) دامغان خاطرنشان کرد: آنگاه که جبرئیل(ع) خطاب به رسول الله(ص) فرمود: « قسم به آنکه تو را به حق مبعوث نمود، اگر مردم زمین محبت علی(ع) را در دل داشتند همانگونه که فرشتگان آسمان ها در سینه دارند خداوند آتش جهنم را خلق نمی کرد» روشن کرد که محبت علی و اولادش چکیده فلسفه خلقت است.

 

دبیر مجمع علمای دامغان تصریح کرد: اتفاقات این سالهای خاورمیانه، سوریه، لبنان، عراق و دیگر کشورهای اسلامی جنگ تضاد ها است. جنگ محبت ها است. محبت به علی(ع) و اولادش و محبت به دشمنان علی(ع)، همان گونه که گفتند در آستانه ظهور دو صدا در جهان بلند می شود صدایی که علی و شیعیانش را برحق می نامد و صدایی که عثمان و امویان و پیروانشان را بر حق می داند./977/پ203/ب

ارسال نظرات