۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۷۹۸۱۲

میزان فطریه در خراسان شمالی اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بجنورد گفت: پس از رایزنی و مشورت با ائمه جمعه خراسان شمالی و کسب تکلیف از دفتر مراجع عظام میزان زکات فطریه در خراسان شمالی به ازای هر نفر دو هزار و 500 تومان تعیین شد.
زکات فطريه در خراسان شمالي

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با بیان این که میزان زکات فطریه در خراسان شمالی به ازای هر نفر دو هزار و 500 تومان تعیین شده است، اظهار داشت: زکات فطریه سه کیلوگرم از قوت غالب هر منطقه محسوب می شود که در این استان نیز با هماهنگی و رایزنی های انجام شده با ائمه جمعه شهرهای مختلف خراسان شمالی، معادل سه کیلوگرم گندم در نظر گرفته شده است.

 

به گفته وی معادل ریالی سه کیلوگرم گندم در شرایط فعلی دو هزار و 500 تومان بوده که باید شب اول ماه شوال که همان روز آخر ماه رمضان است، کنار گذاشته شده و پس از اقامه نماز عید فطر به فرد مستمند داده شود.

 

حجت الاسلام یعقوبی اظهار داشت: همچنین میزان کفاره تعیین شده برای هر روز روزه ماه مبارک رمضان نیز برای روزه غیر عمد مبلغ هزار تومان تعیین شده که می بایست به صورت نان تهیه و پرداخت شود.

 

به گفته قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی کفاره روزه عمد نیز مبلغ 60 هزار تومان است.

 

حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که این مبالغ در تمام سطح استان یکسان است، اضافه کرد: این اقدام برای یکنواخت سازی پرداخت زکات و جلوگیری از ناهماهنگی در شهرستان های مختلف خراسان شمالی صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به تشکیل ستاد جمع آوری فطریه در بجنورد، عنوان کرد: این ستاد با توجه به وجود ناهماهنگی هایی که در بحث جمع آوری فطریه وجود داشت، با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و دفتر امام جمعه در مرکز استان خراسان شمالی تشکیل شده و زکات فطریه مردم را جمع آوری می کند.

 

به گفته رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی این صندوق ها در محدوده مصلی امام خمینی(ره) مستقر می شوند و وجوه جمع آوری شده نیز برای کمک به محرومان و نیازمندان مصرف خواهد شد.

 

وی تأکید کرد: فعالیت هر صندوق دیگری در کنار مصلای امام خمینی(ره) در روز عید فطر ممنوع است.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی همچنین در مورد برگزاری نماز عید سعید فطر در مرکز استان نیز افزود: نماز عید فطر ساعت هفت صبح روز عید در محل مصلی امام خمینی(ره) و اطراف آن(بولوار دولت) برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام یعقوبی که خود امامت نماز عید سعید فطر در مرکز استان خراسان شمالی را بر عهده دارد، تصریح کرد: اگر عید فطر در روز جمعه باشد، نماز جمعه در آن روز برگزار نمی شود./9314/ت302/پ

ارسال نظرات