۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۸۰۶۰۱
استاد حوزه و دانشگاه:

تخریب بقیع تخریب انسانیت بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: تخریب بقیع، تخریب انسانیت، شرف و قرآن است که ما در برابر این مسأله موظفیم و نباید کوتاهی کنیم.
مراسم سالروز تخريب بقيع در کنگاور1 مراسم سالروز تخريب بقيع در کنگاور2

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت الاسلام سید حسین حائری زاده، استاد حوزه و دانشگاه، در مراسم سالروز تخریب قبرستان بقیع که امروز در شبستان امامزاده ابراهیم(ع) کنگاور برگزارشد، با اشاره به برنامه‌های یهود برای مردم جهان افزود: در کتاب بازیچه یهود آمده است که تنها یهود حق زندگی کردن دارد و مردم دیگر این حق را ندارند.

 

حجت الاسلام حائری زاده درباره تخریب بقیع به دست وهابیان گفت: امروز ما باید بدانیم که دشمنان اسلام می‌خواهند همان بلایی که بر سر مصر، فلسطین و سوریه آوردند برای سرنوشت ایران هم رقم بزند؛ بنابراین باید بیدار باشیم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به هدف وهابیان از تخریب بقیع بیان داشت: تخریب قبور بقیع تخریب انسانیت، شرف و قرآن است که ما در برابر این مسأله موظفیم و نباید کوتاهی کنیم.

وی در ادامه با بیان آیه شریفه‌ای از قرآن کریم مبنی بر«اعدلوا هو اقرب للتقوا» اظهار داشت: افراط و تفریط وجود بشر را تبدیل به شر می‌کنند و در این راستا باید گفت افرادی هستند که سخن خود را قبول دارند دیگران را حساب نمی آورند و افراد دیگری هم هستند که با هیچ کسی کاری ندارند و به فکر منافع شخصی خود هستند که این‌ها از افراط و تفریط ‌ها است و اسلام هم با آن‌ها مخالف می‌کند.

 

حجت الاسلام حائری زاده گفت: کسانی که تنبلی می‌کنند و نسبت به مسائل اطراف بی تفاوت هستند با یک وهابی تندور هیچ تفاوتی ندارند.

 

وی توقف و تکرار را دو عاملی دانست که در شیعه وجود ندارد و ابراز داشت: خصلت توقف هرگز در شیعیان وجود ندارد؛ چرا که آب باران که روشن و شفاف است اگر در درون ظرف ریخته شود پس از مدتی حالت گندیدگی می‌گیرد پس صفت راکد بودن در شیعیان وجود ندارد، بلکه همواره پویا و سر زنده هستند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: تکرار هم یکی دیگر از صفاتی است که در شیعیان وجود ندارد؛ از این رو باید گفت اعمال عبادی خدای متعال هم تکراری نیست.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سه ویژگی بارز شیعیان هم اشاره کرد و بیان داشت: استدلال، تعهد و مبارزه سه ویژگی شاخص شیعیان است که همواره او را در جهان بی بدیل ساخته است./957/پ202/غ

ارسال نظرات