۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۱۸۰۸۱۱
تروریست ها در سایه حمایت غرب؛

قتل عام مسیحیان در سوریه

خبرگزاری رسا ـ شاهدان عینی: مردان مسلح بدون هدف در حالی شروع به تیراندازی کردند که مسیحیان در آن منطقه در حال جشن گرفتن یک روز مذهبی بودند.
جامعه مسيحي سوريه زير چکمه هاي تروريزم

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: در حمله شورشیان سوری به یک منطقه عمدتا مسیحی نشین در مرکز استان حمص، دست کم 11 نفر کشته شدند.


به گزارش این خبرگزاری؛ در حالی فعالان مخالف دولت سوریه می گویند 5 نفر از کشته شدگان از نیروهای طرفدار دولت بشار اسد است که شاهدین واقعه بر خلاف نظر آنها تاکید دارند تمامی قربانیان غیرنظامی بودند.


بی بی سی به نقل از شاهدان عینی افزود: این حادثه حمله ای فرقه ای به اعضای اقلیت مسیحی در سوریه بوده است. مردان مسلح بدون هدف، در حالی شروع به تیراندازی کردند که مسیحیان در آن منطقه در حال جشن گرفتن یک روز مذهبی بودند. زنان و کودکان در میان کشته شدگان این حمله بودند.


قابل ذکر است اقلیت مسیحی سوریه که جمعیت 10 درصدی این کشور را تشکیل می دهند نگران آن اند که مسیحیان، با ادامه خشونت ها، قربانی فرقه گرایی گروه های تروریستی می شوند. بسیاری از تروریست ها که اکثر آنها وابسته به القاعده هستند، مسیحیان را حامی دولت بشاراسد می دانند.


صدای روسیه نیز در گزارشی در همین رابطه گفته است: تروریست ها در صبح روز شنبه به صومعه ارتدوکس سنت جرج، یکی از قدیمی ترین صومعه های مسیحی واقع در غرب سوریه حمله کردند. اما آنها با مقاومت داوطلبان نیروهای دفاع ملی رو برو شدند. افراط گرایان تلفات سنگینی را متحمل شده و به منطقه الحسن عقب نشینی کردند.


گفتنی است حملات علیه مسیحیان سوریه، از زمان بروز درگیری ها در این کشور از دو سال پیش، امری غیر معمول نیست. در ماه آوریل نیز دو اسقف در شمال سوریه در مناطق تحت کنترل مخالفانِ مسلحِ حکومت بشاراسد ربوده شدند. عده کثیری نیز به دام مرگ گرفتار شده اند.
/1421/1409/ح

 

ارسال نظرات