۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۱۸۰۹۲۷
امام جمعه هریس:

هدف دشمن راه‌اندازی جنگ مذهبی در کشورهای اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت گفت: هدف اصلی دشمنان راه‌اندازی جنگ های داخلی، قومی و مذهبی در کشورهای اسلامی و در نتیجه عقب‌ماندگی آنان است.
حجت‌الاسلام  قهرمان احمدي، مشاور استاندار آذربايجان‌شرقي در امور روحانيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت امروز در جمع مسؤولان شهرستان هریس با تشریح اوضاع سیاسی و امنیتی حاکم بر مصر اظهار داشت: غرب پس از ماه‌ها تلاش توانست مقدمات کودتای نظامی در مصر را فراهم کند و انحرافی تاریخی در انقلاب مصر به وجود آورد.


وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر دولت محمد مرسی نیز نتوانست علیرغم شعارهای تبلیغاتی خود نظر مردم و همه جناح‌های سیاسی این کشور را تأمین کند، ضمن این‌که اقدامات مغرضانه دولت مرسی در برخورد با حقوق پیروان دیگر مذاهب اسلامی و اقلیت های سیاسی نیز بی‌تأثیر در سقوط دولت مصر نبوده است.


امام جمعه هریس با اشاره به این‌که ارتش مصر با سرکوب و کشتار مردم معترض نمی تواند در مقابل اراده ملی ایستادگی کند، افزود: شرایط امروز بیش از هر چیز خوشایند مستکبران غربی است، در چنین وضعیتی فضا برای نفوذ و دخالت بیگانگان در امور دخلی کشور اسلامی مصر فراهم می شود.


حجت الاسلام احمدی با بیان این‌که هدف اصلی دشمنان اسلام راه‌اندازی جنگ های داخلی، قومی و مذهبی در کشورهای اسلامی و در نتیجه عقب‌ماندگی آنان است، گفت: چنین فضایی، افکار عمومی به ویژه اذهان امت اسلامی را از اولویت‌های مهمی چون فلسطین اشغالی منحرف می کند.


وی با اشاره به دور دوم مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خود گردان فلسطین اظهار داشت: تشکیلات خود گردان فلسطین به دنبال حفظ جایگاه خود بدون توجه به منافع و مصالح مردم مظلوم فلسطین است، در واقع این تشکیلات نماینده استعمار و غاصبان عالم برای رسمیت‌بخشی به رژیم صهیونیستی است.


مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت توسعه شهرک سازی در مناطق اشغالی و آواره کردن مردم مظلوم فلسطین از خانه‌های خود را هدف مذاکرات صلح دانست و گفت: تفرقه میان امت اسلامی و راه اندازی شورش های داخلی در ممالک اسلامی دو فتنه دشمنان برای انحراف افکار عمومی از مسأله فلسطین است./935/پ202/ب

ارسال نظرات