۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۱۸۲۸۷۷
سردار سلامی مطرح کرد:

چهار موضوع کلیدی و مهم منطقه خاورمیانه برای غرب

خبرگزاری رسا ـ جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اسلام، انرژی، امنیت اسرائیل و یا امنیت حامیان آمریکا و غرب و در نهایت ژنوپلیتیک به عنوان 4 محور اساسی و مهم منطقه خاورمیانه برای آمریکا نام برد.
سردار سلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار سرتیپ حاج حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی، در سلسله جلسات هم اندیشی سوریه با شعار سوریه سنگر مقاومت، منطقه خاورمیانه را نقطه عطف راهبردی برای غرب و آمریکا دانست و گفت: منطقه خاورمیانه در دیاری اسلامی واقع شده است و احتمال وقوع هر نوع تنش از سوی غرب در این منطقه به دور نیست.
وی در ادامه بیان داشت: آنچه که در منطقه و به ویژه در کشور سوریه به وقوع پیوسته است، حاصل تراکم دخالت آمریکا و حامیان آنها در منطقه هست.
سردار سلامی، 4 موضوع کلیدی در منطقه خاورمیانه را برای غرب مهم دانست و ابراز داشت: اسلام، انرژی، امنیت اسرائیل و یا امنیت حامیان آمریکا و غرب و در نهایت ژنوپلیتیک، 4 محور اساسی غرب و آمریکا محسوب می‌شود.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی خاورمیانه جدید را به مفهوم نوسازی خاورمیانه دانست و ابراز داشت: هدف آمریکا تغییر نظام‌هایی است که برای غرب و حامیان خود در منطقه نامطلوب محسوب می‌شود.
وی در ادامه تصریح کرد: هم سو سازی نظام‌های منطقه و در نهایت جهان و الگو برداری از افکار غرب و آمریکا از دیگر اهداف آمریکا می‌توان برشمرد.
سردار سرتیپ سلامی، راهبرد غرب برای نفوظ در افکار عمومی منطقه را شعار فضای تنفسی آزاد دانست و گفت: بدون تسلط بر منطقه خاورمیانه تسلط بر جهان امکان پذیر نبوده و به همین دلیل آمریکا سعی بر آن دارد تا حامیان جمهوری اسلامی ایران را از پای درآورده و در نهایت به ایران هجوم بیاورد.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی، استراتژی آمریکا در قبال دنیا را تسلط بر منابع نفتی جهان دانست و بیان کرد: عمده ذخایر انرژی دنیا در منطقه خاورمیانه جمع شده است و ذخایر انرژی یک نعمت الهی برای ما محسوب می‌شود.
وی تلاش آمریکا در منطقه را معطوف به اسلام آمریکایی دانست و گفت: اسلام ناب محمدی برای افکار و راهبرد آمریکا بسیار سنگین و خطرناک محسوب می‌شود و به همین سبب به دنبال این است تا اسلام را با افکار آمریکایی غربی رشد دهد.
سردار سرتیپ سلامی، خاورمیانه و جهان اسلام را در مرکز معادلات معرفی کرد و ابراز داشت: امتیازات و مزیت‌های ژنوپلیتیک و فرهنگ غنی اسلام برای غرب خطرناک است.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی موج بیدار اسلامی را موجی جهانی برشمرد و اظهار کرد: موج بیداری اسلامی یک واقعیت محسوب شده و این موج عظیم اسلامی در مقابل سناریوی غرب ایستادگی می‌کند./9599/پ202/ی
ارسال نظرات