۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۸۲۹۳۷
در قالب طرح سفیران آدینه؛

اعزام هفتگی 85 مبلغ دینی به روستاهای خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: هر هفته در قالب طرح سفیران آدینه و به منظور برگزاری نماز جماعت و سایر برنامه های مذهبی، 85 روحانی و مبلغ دینی به روستاهای فاقد روحانی این استان اعزام می شوند.
حجت الاسلام زين العابدين روحاني نيا ‌مدير كل تبليغات اسلامي خراسان شمالي
حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به این که یکی از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به این استان، اجرای طرح سفیران آدینه و اعزام مبلغان و روحانیان به روستاهای محروم و فاقد روحانی خراسان شمالی بود، اظهار داشت: این طرح پس از پایان سفر معظم له و از حدود 9 ماه پیش در خراسان شمالی آغاز شد و از آن زمان تاکنون هر هفته 85 روحانی به روستاهای محروم این استان اعزام می شوند.
 
وی افزود: در طرح سفیران آدینه به منظور برگزاری نماز جماعت و سایر برنامه های مذهبی و نیز رفع شبهات و پاسخ گویی به سؤالات مذهبی مردم مناطق روستایی، روحانیانی از حوزه های علمیه بومی خراسان شمالی در طول سال به ویژه در شب های جمعه به روستاهای فاقد روحانی استان اعزام می شوند.
 
این مقام مسؤول ابراز داشت: ترویج آموزه های دینی و فرهنگ اسلامی، بیان احکام و عقاید دین مبین اسلام، رفع شبهات و پاسخ گویی به سؤالات مذهبی، امر به معروف و نهی از منکر، مقابله با تهاجم فرهنگی غرب و ترویج خرافات در میان مردم روستا برخی از مهم ترین اهداف اجرای طرح سفیران آدینه در روستاهای محروم خراسان شمالی به شمار می روند.
 
به گفته حجت الاسلام روحانی نیا در طول 9 ماه گذشته حدود 500 نقطه روستایی محروم خراسان شمالی زیر پوشش این طرح قرار گرفته اند، به گونه ای که بیش از نیمی از روستاهای فاقد روحانی استان از مزایای معنوی این طرح بهره مند شده اند.
 
وی اضافه کرد: در این مدت 9 هزار و 860 نفر روز روحانی به بیش از 500 مسجد روستاهای محروم خراسان شمالی اعزام شده اند و در این روستاها افزون بر برپایی نمازهای جماعت، مراسم های قرائت ادعیه و سخنرانی های مذهبی نیز برگزار کرده اند.
 
گفتنی است، در حالی که در استان خراسان شمالی 836 روستای دارای سکنه وجود دارد، در کل این استان یک هزار و 173 باب مسجد دایر است که از این تعداد 200 مسجد در نقاط شهری و مابقی در مناطق روستایی واقع شده اند.
 
بنا به اعلام اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، به غیر از ماه های رمضان و محرم الحرام و نیز برخی از مناسبت های مذهبی که روحانیانی به صورت ویژه به مساجد استان اعزام می شوند، در طول ایام سال حدود 200 روحانی به صورت مستقر، نیمه مستقر و یا در قالب طرح هجرت در مساجد روستایی خراسان شمالی حضور می یابند./9314/ت302/غ
ارسال نظرات