۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۱۹۱۱۲۹
نماینده ولی فقیه در زنجان:

ایجاد روح امیدواری و نشاط برای جانبازان و معلولان وظیفه اصلی جامعه دینی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی انسان را مجموعه ای از استعدادها دانست و با ضروری خواندن احیای توانایی های جانبازان و معلولان گفت: شرایط زندگی جانبازان و معلولان نباید به گونه ای باشد که این عزیزان حس کنند دیگر باید از زندگی کنار بروند و از همه چیز دوری کنند بلکه باید محیط اطراف شان، روحیه، اعتماد به نفس و بازگشت به فعالیت های جامعه را به آنها تزریق کند.
امام جمعه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، امام جمعه زنجان، ظهر امروز در دیدار جانبازان و معلولان ورزشکار و مدال آور زنجان که در محل دفتر نمایندگی ولی فقیه در زنجان صورت گرفت، انسان را مجموعه ای از استعدادهای شکوفا نشده دانست و گفت: انسان مجموعه ای از استعدادها است و هنر انسان و اطرافیان وی در این است که هنر او را شکوفا کنند که به این مسأله بعد از دوران دفاع مقدس اهمیت بیشتری داده شد و اعتماد از دست رفته برخی از جانبازان عزیز به آنها بازگشت.

وی در ادامه افزود: اگر عضوی از بدن کسی ناقص یا قطع می شود به معنای آن نیست که دیگر باید زندگی را کنار بگذارد و دائم در حال غصه خوردن باشد بلکه باید تلاش و کوشش خود را چند برابر کند تا به مراحل بالاتر رسیده و از جامعه عقب نماند.

امام جمعه زنجان در ادامه ورزش را یکی از زمینه های شکوفائی استعدادها توصیف کرد و اظهار داشت: یکی از زمینه ها و مکان هائی که هنر معلولان و جانبازان عزیز در آن شکوفا شد همین زمینه ورزش بود که در دنیا هم کار بسیاری روی آن انجام شده و سرمایه گذاری های فراوانی روی آن صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه افزود: البته نباید از معلولان و جانبازان عزیز انتظار مدال آوری داشت بلکه همین که ورزش توانسته است آنها را از کُنج و گوشه انزوا به درون جامعه بکشاند و به فعالیت وادارشان کند بسیار عالی است.

خطیب جمعه زنجان در ادامه به شرایط زندگی جانبازان و معلولان اشاره و خاطرنشان کرد: شرایط زندگی جانبازان و معلولان نباید به گونه ای باشد که این عزیزان حس کنند دیگر باید از زندگی کنار بروند و از همه چیز دوری کنند بلکه باید محیط اطراف شان، روحیه، اعتماد به نفس و بازگشت به فعالیت های جامعه را به آنها تزریق کند.

وی در پایان قهرمانان واقعی را جانبازانی دانست که در دوران دفاع مقدس جانانه ایستادگی کردند و افزود: قهرمانی واقعی جانبازان عزیز در طول هشت سال دوران دفاع مقدس بود که پای عقاید و اعتقادات خود جانانه ایستادگی کردند و با تقدیم جان خود در مقابل دشمن اسلام و انقلاب سر خم نکردند.‌/949/پ202/س

ارسال نظرات