۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۹۱۲۰۳

تشکیل کمیته تقریب مذاهب در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: برای نخستین بار کمیته تقریب مذاهب در این استان تشکیل می شود.
حجت الاسلام کريمي، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي

حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به تقارن هفته وحدت و دهه فجر اظهار داشت: برنامه های هفته وحدت امسال متفاوت تر از سال های گذشته خواهد بود.

 

وی تشکیل کمیته تقریب مذاهب را نخستین گام برای برگزاری هرچه بهتر برنامه های هفته وحدت برشمرد و افزود: باید برنامه ها و اقداماتی را که موجب از بین رفتن اختلاف و تفرقه و تقریب مذاهب می شود، تقویت کرد.

 

حجت الاسلام کریمی از برگزاری کارگاه آموزشی مرزداران دین و فرهنگ ویژه روحانیون و ائمه جماعات اهل سنت خبر داد و چگونگی آشنایی با تکفیری‌ها و وهابیت، سلفی‌گری و فرقه های ضاله و همچنین امنیت پایدار را از اهداف این دوره آموزشی اعلام کرد.

 

وی ادامه داد: در قالب این کارگاه آموزشی 35 نفر از ائمه جماعت اهلسنت به زیارت امام رضا(ع) و 180 نفر به قم و جمکران اعزام شدند.

 

به گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرکت کنندگان دراین دوره آموزشی گواهی اعطا شد.

 

وی با اشاره به طرح شناسایی مساجد اهل سنتاذعان کرد: طبق شناسایی های انجام شده، تعداد مساجد شهری و روستایی اهل سنت در آذربایجان غربی یک هزار و ششصد باب است.

 

وی اظافه کرد: نام این مساجد در سیستم طراحی و در نقشه نقطه زنی و ثبت شده است .


حجت الاسلام کریمی گفت: در سامانه ثبت مساجد اهل سنت استان آخرین وضعیت مساجد از نظر عمرانی،ساختمانی، سال ساخت، کارهای فرهنگی و روحانی مسجد مشخص شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در پایان گفت: در حال پیگیری برای راه اندازی بانک اطلاعات نخبه گان و محصلان اهل سنت هستیم که امیدواریم تا شش ماه آینده تکمیل شود.

 

حجت الاسلام کریمی با اشاره به پروژه های عمرانی این اداره کل افزود:خانه رسانه ارومیه و ساختمان اداری کانون فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی هر دو از 90 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و در مراحل پایانی ساخت قرار دارند.

 

وی اظهار داشت: یادمان شیمیایی شهدای سردشت و مجتمع فرهنگی هنری ماکو از دیگر طرح های عمرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی است که پیگیر آغاز عملیات اجرایی آنها هستیم./936/پ202/س

ارسال نظرات