۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۹۳۵۳۳
به مناسبت حماسه ۹ دی؛

برنامه بصیرت جاوید از رادیو قرآن پخش می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر طرح و برنامه رادیو قرآن گفت: حماسه نهم دی‌ماه مصداقی از این آیه است که خداوند فرمود: مى‏خواهند نور خدا را با سخنان خویش خاموش کنند، ولى خداوند نمى‏گذارد، تا نور خود را کامل کند، هر چند کافران را خوش نیاید.
 راديو قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن، همزمان با سالروز حماسه ماندگار نهم دی‌ماه شبکه رادیویی قرآن اقدام به پخش برنامه بصیرت جاوید با این مضمون می‌کند.

مجتبی حسینی مدیر طرح و برنامه رادیو قرآن، در خصوص ویژه برنامه بصیرت جاوید که به مناسبت حماسه نهم دی از این شبکه رادیویی پخش می‌شود گفت: در این برنامه کارشناسانی همچون دکتر درویشی و دکتر بهروزی به ایراد مطالب خود می‌پردازند و با توجه به اینکه روز نهم دی ماه یاد آور حرکت و خیزش اجتماعی مردم جهت نشان دادن انسجام ملی  همه آحاد ملت در برابر هر گونه توطئه خارجی و داخلی است و این حرکت  به نوعی در پاسخ به ندای رهبری صورت گرفت، به همین دلیل به روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نام نهاده شد و رادیو قرآن نیز با توجه به رسالت رسانه‌ای خود به این روز بزرگ می‌پردازد.

مدیر طرح و برنامه رادیو قرآن ادامه داد: این شبکه رادیویی علاوه بر برنامه ویژه بصیرت جاوید  برنامه‌های بسیاری را در رابطه با 9 دی برنامه ریزی کرده تا در این روز مهم و ارزشمند اجرا شود.

وی افزود: برنامه‌ صبحگاهی والشمس از ساعت 30 :6 تا 8 با رویکرد نهم دی‌ماه و حماسه آفرینی مردم ایران از رادیو قرآن پخش می‌شود.

حسینی بیان داشت: با توجه به این‌که ماموریت اصلی رادیو قرآن اطلاع رسانی و روشنگری معرفتی با رویکردی قرآنی است، برنامه‌های متعدد و ویژه‌ای در این زمینه در روز 9 دی که مربوط به رویدادهای رخ داده در این دوره است را تقدیم شنوندگان می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بصیرت در قرآن و دیدگاه مقام معظم رهبری از برنامه‌های دیگر در روز 9 دی است که از رادیو قرآن به مدت 25 پخش خواهد شد.

حسینی عنوان کرد: بصیرت در آئینه قرآن و روایات از رادیو قرآن در روز 9 دی با توجه به حماسه آفرینی ملت ایران در این روز، پخش می‌شود.

وی به اهمیت بصیرت در زندگی امام حسن مجتبی و امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: حجت الاسلام مهدی بنکدار به عنوان کار‌شناس با موضوع بصیرت در برنامه‌ی صفحه تقویم در رابطه با رویداهایی که در ماه‌های شمسی و قمری روی داده، مطالبی را بیان می‌کند که از مهم‌ترین برنامه‌های رادیو قرآن درروز 9 دی‌ماه به شمار می‌آید.

حسینی در ادامه با اشاره به پخش سخنرانی در رابطه با 9 دی در روز بصیرت، بیان کرد: در برنامه اشاره معرفی کتاب، کتابی با موضوع بصیرت معرفی می‌شود و در برنامه اشاره سخنرانی؛ سخنان مقام معظم رهبری به مدت 5 دقیقه در مورد بصیرت و سخنان امام راحل منعطف به بصیرت افزایی در مورد توطئه‌های دشمن نیز از دیگر برنامه‌های رادیو قرآن در روز بصیرت است.

مدیر طرح و ارزیابی رادیو قرآن گفت: با توجه به رهنمودهای قرآنی در مورد داشتن بصیرت در زندگی و روایات باقی مانده از معصومین، برنامه بصیرت جاوید اجرایی می‌شود؛ زیرا مستند‌تر از موضوع بصیرت وجود ندارد.

وی ادامه داد: در برنامه بصیرت جاوید شجاعت، ایمان و استقامت به عنوان شاخصه‌هایی  قرآنی از حماسه سازی مردم در روز نهم دی‌ماه، مورد بررسی قرار می‌گیرد و با توجه به رحلت رسول گرامی و امام حسن مجتبی(ع) در این برنامه شاخصه‌ها و ویژگی‌های بصیرت در زمان آن بزرگواران و چگونگی ارائه آن در جامعه امروزی بیان می‌شود.

حسینی افزود: خداوند در قرآن کریم فرموده است: «یُریدُونَ أَنْ یُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ یَأْبَى اللَّهُ إِلاَّ أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ»، «مى‏خواهند نور خدا را با سخنان خویش خاموش کنند، ولى خداوند نمى‏گذارد، تا نور خود را کامل کند، هر چند کافران را خوش نیاید»، پس برهمین اساس در برنامه بصیرت جاوید تلاش کردیم تا مخاطب با ابعاد این نور الهی آشنا شود.

مدیر طرح و برنامه رادیو قرآن تصریح کرد: این حماسه جرقه‌ای بود تا ثابت کند ملتی که با صبر و استقامت به فکر دفاع از ارزش‌ها و مرزهای ایران اسلامی باشند طبق وعده الهی قله‌های موفقیت و خوشبختی را فتح می‌کنند که خداوند فرموده است: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ »، «اى کسانى که ایمان آورده‏اید، صبر کنید و ایستادگى ورزید و مرزها را نگهبانى کنید و از خدا پروا نمایید، امید است که رستگار شوید».

حسینی با اشاره به اهمیت پرداختن به مساله حماسه نهم دی در رسانه و به ویژه رادیو قرآن بیان کرد: به درستی که  حماسه نه دی، حماسه‌ای بزرگ بود که هدفی جز زنده نگه داشتن اسلام و تجدید پیمان با آرمان‌های امام و رهبری ندارد و صفحه زرین دیگری از کتاب انقلاب است پس با نگاهی به آموزه‌های قرآنی این روز بزرگ باید الگویی باشد برای همگان تا با بصیرت افزایی و شناخت چندگانه به مسائل مختلف نگاه کنند و این نه تنها یک اصل اجتماعی و سیاسی بلکه امری قرآنی است.

مجتبی حسینی در ادامه به موضوع محوری برنامه بصیرت جاوید اشاره کرد و گفت: قرآن کتابی برای بیداری و دستور العملی برای سعادت بشر است و اگر این دستورات در جامعه جاری و ساری باشد به طور حتم دشمن، فکر هیچ دست درازی را نیز به مخیله خود راه نخواهد داد و وظیفه رسانه به ویژه رادیو قرآن تبیین این دستورات و تقسیم بندی موضوعات قرآنی براساس مناسبت‌ها و بارویکر آگاهی بخشی و فرهنگ سازی است که در برنامه ویژه نهم دی ماه محور مباحث به امر آگاهی و بصیرت و اثرات آن در جامعه اختصاص دارد.

حسینی در پایان گفت: برنامه بصیرت جاوید ویژه برنامه ای ترکیبی با رویکرد ارشادی و تربیتی و محوریت بصیرت در قرآن، بصیرت از دیدگاه مقام معظم رهبری و  قرآن معیار تشخیص بصیرت دقیق در قالب برنامه‌ای 25 دقیقه‌ای و کارشناسی محور ساعت 10:40 روز نهم‌ دی‌ماه به سردبیری و تهیه کنندگی سیمه خراج از رادیو قرآن پخش می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از این ویژه برنامه  امواج رادیویی خود را بر روی شبکه رادیویی قرآن موج FM ردیف 100 مگاهرتز تنظیم کنند./966/د102/ن

ارسال نظرات