۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۹۵۰۶۲

ضرورت تبیین ماهیت جریان‌های انحرافی از سوی اندیشمندان اسلامی

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه های علمیه ماکو گفت: علما و نخبگان جامعه باید بر منافع وحدت و اتحاد امت اسلامی که توصیه قرآن کریم پرداخته تأکید کنند و با ایجاد منشوری در رابطه با اتحاد امت اسلامی، مذاکرات علمی و تعامل علمی در برابر توطئه گروه های تکفیری بایستند.
حجت الاسلام رنجبري

حجت الاسلام ایوب رنجبر، رییس حوزه های علمیه ماکو، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: وهابیت نه مربوط به شیعه است و نه مربوط به سنی ها، گروهی است که در راستای توطئه های استکباری ایجاد شده است.

 

وی بهائیت در ایران، قادیانیه در هندوستان و پاکستان و وهابیت در عربستان را زاده استکبار جهانی دانست و گفت:  این گروه‌های انحرافی برای ایجاد شکاف و تفرقه بین ملت‎ها به وجود آمده و هدایت می شوند.

 

حجت الاسلام رنجبر هدف اصلی جریان‌های انحرافی مرتبط به استعمار واستکبار را ایجاد اختلاف بین امت اسلامی خواند و افزود: تقریب مذاهب اسلامی یکی از دغدغه‌های علمای خلف و سلف بوده و یکی از نسخه های کارساز  برای فرو نشاندن آتش تفرقه و مشکلات امت اسلامی توسط گروه های وهابی و تکفیری است.

 

خطیب جمعه ماکو بر تقویت و توجه بر نقاط مشترک مذاهب اسلامی تأکید و اظهار کرد: مذاهب اسلامی باید با پرهیز از توجه به نقاط کوچک افتراق، بر روی نقطه های مشترک مانند قرآن، قبله و پیامبر تمرکز کنند.

 

وی اظهار داشت: دشمنان در تلاش اند که نقطه های افتراق را پررنگ تر کنند بنابراین علماء و ملت های مسلمان موظفند بر نقاط مشترک بین ملت ها و مذاهب اسلامی تاکید و پافشاری کنند تا توطئه ی استکباری و استعماری خنثی شود.

 

رییس حوزه های علمیه ماکو، عملکرد علما و اندیشمندان دینی را در زمینه تقریب مذاهب بسیار مهم دانست و تصریح کرد: علما و نخبگان جامعه باید بر منافع وحدت و اتحاد امت اسلامی که توصیه قرآن کریم پرداخته تأکید کنند و با ایجاد منشوری در رابطه با اتحاد امت اسلامی، مذاکرات علمی و تعامل علمی در برابر توطئه گروه های تکفیری بایستند.

 

وی تاکید کرد: اندیشمندان باید براعت خود را از وهابیت، اقدامات تروریستی و تکفیری اعلام کرده و با استفاده از ابزار های نوین ارتباطی در رابطه با جریان وهابیت که مربوط به مسلمانان نیست، هشدار داده و روشنگری کنند.

 

حجت الاسلام رنجبر فضای مجازی را یکی از زمینه‌های تبلیغ و اطلاع رسانی عنوان کرد و گفت: اگر یک روحانی و مبلغ در این عرصه پررنگ تر، جامع تر، علمی تر و به روز تر حاضر شود صد درصد مخاطبان خود را پیدا خواهد کرد.

 

وی با بیان این که نباید از فضای مجازی غفلت کنیم، خاطرنشان کرد: دنیای سایبری و  فضای مجازی درحالی که می تواند باعث افتراق امت اسلامی شود، در صورت استفاده صحیح می تواند منجر به انسجام و اتحاد بیشتر امت اسلامی شود.

 

خطیب جمعه ماکو از متخصصان خواست تا با ورود در عرصه فضای مجازی مطالب تقریب مذاهب و ماهیت استکباری گروه‌های تکفیری و جریان‌های انحرافی را در قالب‌های علمی و هنری به مخاطبان ارائه کنند./936/ت303/س

ارسال نظرات