۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۲۰۵۹۸۱
معاونت فرهنگی اداره اوقاف زنجان:

بیش از 8 هزار حافظ قرآن در زنجان تربیت شده است

خبرگزاری رسا ـ معاونت فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه زنجان از تربیت بیش از 8 هزار حافظ قرآن در زنجان خبر داد و گفت: در راستای عمل به رهنمودهای رهبر انقلاب برای حضور 10 میلیون حافظ قرآنی در ایران سهم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان 13 هزار نفر است.
حجت الاسلام خدابنده لو

حجت‌الاسلام فخرالدین خدابنده‌لو، معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان، در گفت و با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، تربیت حافظان قرآن کریم در استان زنجان را یکی از مهم ترین وظایف اوقاف دانست و اظهار داشت: تربیت حافظان قرآنی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اوقاف در طول سال است.

 

وی در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور خاطرنشان کرد: در راستای این مطالبه رهبری، سازمان اوقاف و امور خیریه از سال 91 طی برنامه‌ریزی دقیق تربیت یک میلیون حافظ قرآنی را در دستور کار خود قرار داده است.

 

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان در ادامه تصریح کرد: سهم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز از این یک میلیون نفر 13 هزار نفر است که با توجه به سهمیه ابلاغی، اداره کل اوقاف زنجان اقدامات لازم را برای تحقق این امر از دو سال گذشته آغاز کرده است.

 

حجت الاسلام خدابندلو در ادامه از آمار حافظان قرآنی در زنجان خبر داد و گفت: تا کنون 8 هزار و 564 حافظ قرآنی در استان زنجان تربیت شده‌اند که بر اساس سهمیه ابلاغی به اداره کل، باید تا دو سال آینده 4 هزار و 500 حافظ دیگر نیز در زنجان تربیت شود.

 

وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای دوره حفظ رده های مختلف سنی تأکید کرد: برای کودکان زیر هفت سال حفظ یک جزء، برای افراد هشت تا 12 سال حفظ دو جزء و برای نوجوانان 12 سال به بالا نیز حفظ سه جزء قرآن کریم در نظر گرفته شده است.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان در ادامه با بیان اینکه از 15 اردیبهشت ماه فراخوان ثبت نام از افراد علاقه‌مند به شرکت در این طرح و حضور در کلاس‌ها آغاز شده است ابراز داشت: خوشبختانه استقبال مردم استان از اجرای این طرح مطلوب بوده و هر سال به تعداد حافظان قرآنی در استان افزوده می‌شود.

 

حجت الاسلام خدابنده لو در پایان با اشاره به تلاش معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف زنجان در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در زمینه تحقق شعار سال تصریح کرد: اداره اوقاف و امور خیریه زنجان همه توان خود برای تحقق شعار سال و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه را انجام خواهد داد و لذا همه مسؤولان فرهنگی باید با اعتقاد، ایمان و باور در راستای منویات رهبر انقلاب حرکت نموده و در اجرای برنامه‌ها به کیفیت کار توجه ویژه‌ای نمایند تا برنامه‌ها به نحو احسن اجرایی شود. /949/ت303/ب

ارسال نظرات