۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۰۷۸۳۸
آیت‌الله اراکی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم:

دشمن با فتنه مذهبی به دنبال تفرقه در امت اسلام است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله اراکی گفت: دشمنان امروز با استفاده از جاهلان و مغرضان می‌خواهند فتنه‌‌های خود علیه اسلام را تحمیل کنند، آن‌ها سعی دارند جنگ میان مذاهب اسلامی یا نبرد اعتقادی و تکفیری را گسترش و نشر دهند.
آيت الله محسن اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیش از ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، به بررسی تهدیدها و چالش‌های جامعه اسلامی، قرآن کریم و رسالت نبی‌اکرم(ص) پرداخت.

وی گفت: دشمنان امروز با استفاده از جاهلان و مغرضان می‌خواهند فتنه‌‌های خود علیه اسلام را تحمیل کنند، آن‌ها سعی دارند جنگ میان مذاهب اسلامی یا نبرد اعتقادی و تکفیری را گسترش و نشر دهند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مباح بودن ریختن خون و به غارت بردن اموال و نفوس مسلمانان از سوی هم کیشان خود را از عواقب جنگ میان مذاهب دانست و اظهار داشت: آن‌ چه در عراق، سوریه و دیگر کشورهای اسلامی رخ می‌دهد، نتیجه‌ای جز نفوذ بیشتر دشمنان در جوامع اسلامی و ایجاد حصاری امن برای رژیم صهیونیستی نخواهد داشت.

آیت‌الله اراکی با تأکید بر این‌که یکی از مهم‌ترین وظایف مسلمانان به ویژه شیعیان تلاش برای حفظ وحدت جامعه اسلامی است، بیان داشت: حفظ اصل اسلام و جامعه اسلامی نخستین وظیفه ما است که ائمه اطهار(ع) نیز بر آن تأکید فراوانی داشتند.

وی افزود: باید از اصل رسالت، اسلام، حدود و مرزهای کشور اسلامی و قرآن کریم پاسداری کرد؛ همچنین تبیین اسلام ناب محمدی که از سوی اهل‌بیت(ع) بیان شده است، دومین وظیفه ما به شمار می‌‌آید.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به قانون اساسی، زمینه سازی برای تشکیل امت واحده اسلامی را از وظایف جمهوری اسلامی ایران خواند و اظهار داشت: ما می‌توانیم با میراث نبی‌اکرم(ص) این زمینه را ایجاد کنیم.

وی تأکید کرد: امروز برخی از افراد بر جمهوری اسلامی ایراد می‌گیرند که چرا از فلسطین حمایت می‌کند؛ در حالی که گویا با معارف معصومان(ع) و قرآن آشنا نیستند، اهل‌بیت(ع) به ما دستور دادند که باید از مرزهای حکومت اسلامی حمایت کرد.

آیت‌الله اراکی، حراست و نگهبانی از مرزهای کشورهای اسلامی را از دیگر وظایف شیعیان دانست و گفت: وحدت امت اسلامی به این معنی است که نخست مسلمانان در برابر خطرهای که اسلام و معارف دینی و قرآنی را تهدید می‌کند یکپارچه و یک دست عمل کنند، ثانیا در درون امت اسلامی منسجم و متحد باشند./993/پ202/ج

ارسال نظرات