۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۱۲۱۲۱
مدیر حوزه های علمیه خواهران اردبیل:

بیش از هزار نفر در حوزه های علمیه خواهران اردبیل تحصیل می کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اردبیل، با اشاره به رشد کمی و کیفی مدارس علمیه استان در سالجاری، گفت: امسال با جذب بیش از 250 نفر طلبه خواهر در حوزه های علمیه خواهران استان، تعداد طلاب به بیش از هزار نفر می رسد.
حجت الاسلام علي اصغر کاظمي، مدير حوزه علميه خواهران اردبيل

حجت الاسلام علی اصغر کاظمی، مدیر حوزه های علمیه خواهران اردبیل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، با اشاره به رشد کمی و کیفی مدارس علمیه خواهران در اردبیل، خاطرنشان کرد: 4 مدرسه علمیه خواهران در سطح استان اردبیل، در حال فعالیت است که امسال با افتتاح مدرسه علمیه خواهران حضرت زهرا(س) شهرستان خلخال، شاهد 5 مدرسه علمیه هستیم.

 

وی به رشد چشمگیر جذب طلاب در سالجاری، اشاره کرد و افزود: امسال با جذب بیش از 250 نفر طلبه خواهر در حوزه های علمیه خواهران استان، تعداد طلاب به بیش از هزار نفر می رسد.

 

حجت الاسلام کاظمی، تصریح کرد: جذب طلاب خواهر در سال جاری نسبت به سال های گذشته، بیش از دو برابر افزایش داشته، به طوری که بیش از 500 نفر امسال در حوزه های علمیه خواهران اردبیل، ثبت نام کرده اند.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان، با اشاره به لزوم گسترش مدارس علمیه خواهران در شهرستان های مختلف، اظهارداشت: درخواست های زیادی برای ایجاد مدارس علمیه خواهران در شهرستان های مختلف داشته ایم ولی گستره جمعیتی استان باعث شده تا فقط در شهرستان هایی که جمعیت بالای 50 هزار نفر داریم، بتوانیم این مدارس را ایجاد کنیم.

 

وی افزود: در شهرستان هایی که جمعیت آن امکان ایجاد مدرسه علمیه را نمی دهد، با تدبیر مسؤولان و ائمه جمعه، شعبات مدارس علمیه خواهران را ایجاد خواهیم کرد تا شاهد رشد کمی و کیفی حوزه های علمیه و طلاب خواهر باشیم.

 

حجت الاسلام کاظمی، با اشاره به ارتقای سطوح حوزه های علمیه خواهران اردبیل، گفت: عدم وجود سطوح بالای سطح 2 در حوزه های علمیه خواهران در سال های گذشته باعث بروز مشکلات مختلف برای طلاب خواهر می شد که ادامه تحصیل در استان های دیگر با وجود محدودیت های مسافرت و سختی های آن برای خواهران طلبه، را با مشکل مواجه می کرد.

 

وی تصریح کرد: اقدامات لازم برای ایجاد سطح 3 در شهرستان گرمی اردبیل و آموزش عالی در شهر اردبیل با رشته های مختلف دینی، برای سالتحصیلی آینده انجام شده تا طلاب در استان بتوانند ادامه تحصیل دهند.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران اردبیل، به کیفیت بالای حوزه های علمیه خواهران استان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: جذب و پذیرش خواهرانی که دارای معدل بالا و امتیازات بالا در مصاحبه و دارای اشتیاق و انگیزه زیاد برای تحصیل در حوزه های علمیه هستند، باعث شده تا کیفیت حوزه های خواهران استان از ابتدا بسیار مناسب باشد.

 

حجت الاسلام کاظمی به حضور اساتید متعهد و علمی در حوزه های علمیه خواهران نیز اشاره کرد و بیان داشت: بیشتر اساتید حوزه های علمیه خواهران افرادی متخصص و متعهد بوده و سعی شده تا اکثر این اساتید از خواهران باشند، در جذب این اساتید سختگیری های زیادی انجام شده تا طلاب بتوانند بیشترین استفاده را ببرند.

 

وی افزود: برای ارتقای کیفیت حوزه های علمیه خواهران، تدابیر ویژه ای مانند برگزاری همایش ها و جلسات مختلف، تغییر در دروس حوزوی، ایجاد دفاتر مشاوره تحصیلی و غیره داریم./937/ت302/ب

ارسال نظرات