۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۲۱۲۲۸۵
«ورلد‌نیوز»:

تهران کلید ثبات منطقه است

خبرگزاری رسا ـ پایگاه خبری آمریکایی تصریح کرد ایران در صفحه شطرنج و در فضای جغرافیایی خود با آمریکا در تقابل است و زیرساخت‌های دفاعی زیادی را در سرتاسر خاورمیانه داراست.
پرچم ايران

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه خبری «ورلد نیوز» در گزارشی تحت عنوان «مات شدن آمریکا در خاورمیانه به‌دست ایران» می‌نویسد: مات شدن آمریکا در منطقه به‌دست ایران کاملا آشکار است. باید در این رابطه درخواست کمک آمریکا از ایران جهت عدم ایجاد تنش در عراق را در نظر گرفت.

 

بر اساس این گزارش، هرچند که برخی جنگ طلبان داخل دولت آمریکا و پنتاگون مدعی هستند که هرگز با ایران در زمینه عراق متحد نمی‌شوند اما پیشتر ژنرال «مارتین دمپسی»، رییس ستاد مشترک آمریکا از اجتناب ناپذیر بودن احتمال همکاری آمریکا با ایران در امور عراق خبر داده بود. بنابراین هم اکنون برخی متوجه شده‌اند که ایران کلید خاورمیانه برای مبدل شدن به جزیره ثبات است.

 

این پایگاه خبری با اشاره به این نکته که این اولین مورد از تقاضای آمریکا از ایران برای کمک نیست و سابقه آن به دهه 90 میلادی و جنگ عراق علیه کویت برمی‌گردد، نوشت: با وجود لشگرکشی‌های آمریکا به عراق، افغانستان، سومالی، یمن، فلسطین اشغالی و سوریه ، ایران در صفحه شطرنج و در فضای جغرافیایی خود با آمریکا تقابل دارد و دارای زیر ساخت‌های دفاعی زیادی در سرتاسر خاورمیانه است.

 

این پایگاه خبری همچنین آورده است: ایران در طول تاریخ، پل ارتباطی محوری خاورمیانه بوده است و به نظر می‌رسد آمریکا مقبولیت خود در منظر بین‌المللی و در زمینه نشان دادن حسن نیت به ملل را از دست داده است.

 

این گزارش در پایان نوشت: واضح است که ایران در منطقه خاورمیانه آمریکا را مات کرده است  و در صورت عدم میل آمریکا در به همکاری با ایران در امور فعلی عراق، واشنگتن در واقع خود را به تنهایی مات خواهد کرد./982/ب101/د

ارسال نظرات