۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۲۱۳۷۴۴
همزمان با همایش مشروطیت در تبریز؛

نقش علما و فقها در نهضت مشروطه بررسی می شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با همایش مشروطیت در تبریز نقش رهبری علما و فقهای دینی همچنین نقش آموزه‎های شیعی در نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار می گیرد.
مشروطه

علی جوانپور، دبیر علمی همایش بین‌المللی «از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: همزمان با این همایش نقش مرجعیت، علما و حوزه های علمیه شیعه در جریان نهضت مشروطه تا انقلاب اسلامی ایران مورد بررسی صاحب نظران قرار می گیرد.

 


وی با بیان این‌که در این همایش نقش آموزه‎های شیعی در نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی و نقش رهبری علما و فقهای دینی نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی در همایش به نوع تعامل و تقابل علما و روشنفکران در نهضت مشروطه می پردازند.

 


جوانپور با اشاره به این‌که بررسی مبانی فقهی نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی از دیگر محورهای همایش بین‌المللی «از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی» است، گفت: این‌ همایش 14 مرداد ماه سال جاری، از ساعت 8 صبح تا 17 بعدازظهر در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود.

 


دبیر علمی همایش مشروطیت تصریح کرد: تأثیر ارزش های دینی مردم تبریز در شکل گیری نهضت مشروطه و انقلاب اسلامی، زندگی، سیر و سلوک رهبران نهضت، رابطه رهبران مشروطه و انقلاب اسلامی با نظام حاکم بر جامعه ایران و تاثیر انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی در بیداری افکار عمومی از جمله دیگر محورهای همایش است.

 


وی بیان این‌که همایش بین‌المللی «از نهضت مشروطیت تا قیام 29 بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی» به همت سازمان بسیج اساتید آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز برگزار می شود، افزود: بررسی نقش مردم تبریز در استبداد و استعمار ستیزی از مشروطیت تا پیروزی انقلاب و مبانی نهضت مشروطه و انقلاب اسلامی نیز مورد توجه دست اندرکاران این همایش است.

 


جوانپور شخصیت‎شناسی و رفتارشناسی رهبران نهضت مشروطیت و انقلاب و بازیابی هویت اسلامی ـ ایرانی نهضت مشروطیت و انقلاب را از دیگر محورهای اصلی این همایش برشمرد و افزود: این همایش به دنبال پاسخ برای جایگاه تبریز در هدایت مبارزات مردم ایران، نقش مردم و مجاهدان در نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی و بررسی نقش مردم تبریز در نهضت مشروطه و انقلاب از دیدگاه امام و رهبری است./935/ت302/ب4

ارسال نظرات