۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۲۱۶۱۵۵
تجمع علمای مسلمان لبنان:

مقاومت شرایط خود را به صهیونیست‌ها تحمیل کند

خبرگزاری رسا ـ تجمع علمای مسلمان لبنان با تمجید از ایستادگی قهرمانه نیروهای مقاومت و مردم فلسطین در نوار غزه، خواستار عدم عقب نشینی مقاوم اسلامی از شروط مشروع خود در مذاکره غیرمستقیم با صهیونیست‌ها شد.
تجمع علماي مسلمان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اعضای شورای مرکزی تجمع علمای مسلمان لبنان امروز با برگزاری جلسه‌ای درباره مهم‌ترین تحولات لبنان و منطقه به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

 

علمای اهل سنت و شیعه لبنان پس از این جلسه با انتشار بیانیه‌ای درباره مهم‌ترین مسائل منطقه، تسلط داعش بر شهرهای موصول عراق و رقه سوریه را محکوم کردند و اظهار داشتند: تشکیل خلافت تروریستی از سوی داعش پروژه‌ای صهیونیستی است که دستگاه‌های جاسوسی کشورهای غربی در راستای خدشه وارد کردن به وجهه اسلام آن را طراحی کرده‌اند. قتل و اخراج مسیحیان و سایر اقلیت‌های مذهبی از سوی این گروه تروریستی نیز به بهانه‌های دینی هیچ سنخیتی با سیره رسول اکرم (ص) و آموزهای دین اسلام ندارد.

 

این تجمع با بیان اینکه تکفیری‌ها از مسیر اسلام ناب محمدی (ص) خارج شده‌اند و قرائت‌های شخصی خود را از دین اسلام دارند، تاکید کرد: آنچه که از سوی جریان‌های تروریستی و تکفیری در عرسال لبنان به وقوع پیوست تلاشی برای ایجاد جنگ مذهبی در این کشور است که خوشبختانه با تدبیر و هوشیاری ارتش لبنان ناکام ماند.

 

تجمع علمای مسلمان لبنان در ادامه با تمجید از ایستادگی قهرمانه مردم فلسطین و نیروهای مقاومت در نوار غزه، خواستار پایداری مقاومت اسلامی بر شروط خود در مذاکره غیر مستقیم با رژیم صهیونیستی شد و افزود: رژیم صهیونیستی باید با بازگشایی تمام معبرهای مواصلاتی نوار غزه و ایجاد بندر و فرودگاه در این منطقه موافقت کند و علاوه بر آن متعهد شود که تجاوزگری خود به نوار غزه را تکرار نخواهد کرد./983/ب903/د

ارسال نظرات