۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۲۱۸۴۲۰
رییس فرهنگستان علوم اسلامی:

زائران ائمه معصومین کوچ کنندگان به سمت خدا هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان این که زائران ائمه معصومین(ع) کوچ کنندگان به سمت خدا هستند، گفت: پیروی از راه و روش ائمه معصومین و مخالفت با دشمنان آنها از عهدهای شیعیان با ائمه معصومین است و شفاعت و دستگیری کردن از مؤمنان از عهدهای ائمه معصومین(ع) برابر شیعیان است.
  حجت الاسلام ميرباقري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی میرباقری، رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم در شب میلاد خواهر امام هشتم در شبستان امام خمینی آستان مقدس حضرت معصومه(س) به تبین ثواب زیارت ائمه معصومین پرداخت و گفت: حج یکی از عبادت‌های بسیار با اهمیت در اسلام است، زیارت امام حسین(ع) و زیارت امام رضا(ع) معادل هفتاد هزار حج مقبول است.

  

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری ابراز کرد: در حدیثی از امام موسی کاظم(ع) آمده است هر فردی که یک‌شب در محضر امام رضا(ع) بیتوته کند، خداوند متعال را در عرش الهی زیارت می‌کند، یعنی در روز قیامت کسانی که به زیارت امام رضا(ع) مشرف شده‌اند، در عرش الهی جای می‌گیرند.

 

رییس فرهنگستان علوم اسلامی بیان کرد: کسانی که اعمال حج را به‌طور کامل و با نیت خالص انجام دهند؛ حج آن‌ها در درگاه الهی پذیرفته می‌شود و مانند کسانی هستند که تازه متولد شده‌اند و هیچ گناهی ندارند و گناهان گذشته و آینده آنان را بخشیده می‌شود؛ بنابراین کسانی که ائمه معصومین(ع) را زیارت می‌کنند مانند افرادی هستند که حج قبول شده را انجام داده‌اند و گناهان آن‌ها بخشیده شده است.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری اظهار کرد: هر فردی می‌خواهد به مقام قرب الهی برسد باید از وسیله استفاده کند و بهترین وسیله برای قرب الهی زیارت ائمه معصومین(ع) و تمسک جستن به آنها است.

  

وی با بیان این که زائران ائمه معصومین(ع) کوچ کنندگان به سمت خدا هستند، تصریح کرد: میان مسافر و راحل فرق است؛ مسافر قصد بازگشت به شهر و خانواده خود را دارد ولی راحل، کوچ کننده از شهر خود است و قصد بازگشت ندارد؛ بنابراین اگر کسانی که در زیارت ائمه معصومین(ع) راحل هستند و از علاقه‌های شخصی خود گذشته و به خاطر علاقه به ائمه معصومین(ع) به زیارت آن‌ها می‌روند، به درجات والای عبادی و قرب الهی دست می‌یابند.

  

رییس فرهنگستان علوم اسلامی بیان کرد: انسان‌ها در زندگی مشغول کارهای شخصی خود هستند و در طول روز عهدهایی که با امامان معصوم بسته اند را فراموش می‌کنند؛ بنابراین رفتن به زیارت معصومین باعث می‌شود که عهدهای شیعیان که با آن‌ها بسته‌شده است، تجدید شود و زیارت معصومین(ع) باعث کامل شدن عهد و پیمان با آن‌ها می‌شود.

  

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری با بیان این که زیارت جامعه کبیره عهدنامه شیعه با امامان معصوم(ع) است، گفت: پیروی از راه و روش ائمه معصومین و مخالفت با دشمنان آنها از عهدهای شیعیان با ائمه معصومین است و شفاعت و دستگیری کردن از مؤمنان از عهدهای ائمه معصومین(ع) برابر شیعیان است.

  

رییس فرهنگستان علوم اسلامی تصریح کرد: در احادیث امامان معصوم آمده است که اگر نتوانستید به زیارت ما بیاید به زیارت مؤمنان بروید زیرا نور امام در آن‌ها تجلی کرده است؛ بنابراین زیارت مؤمنان مانند زیارت ائمه اطهار(ع) است.

  

وی به تبین  شأن و مقام حضرت معصومه(س) پرداخت و ابراز کرد: کمترین مقامی که در شأن حضرت معصومه(س) می‌توان بیان کرد این است که حضرت معصومه دارای تمام مقامات و شئونات امام معصوم است؛ حضرت ابوالفضل(ع)، حضرت علی‌اکبر(ع)، حضرت معصومه(س) که دارای زیارت خاص از ائمه معصومین هستند.

  

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری بیان کرد: حضرت امام صادق(ع) درباره ثواب زیارت حضرت معصومه(س) فرمود که پاره تن من در قم دفن می‌شود و تمام شیعیان با شفاعت ایشان وارد بهشت خواهند شد.

 

رییس فرهنگستان علوم اسلامی ابراز کرد: در احادیث آمده است که سه در بهشت از قم باز شده است که یک در آن از حرم حضرت معصومه است؛ بنابراین کسانی که وارد حرم حضرت معصومه(س) می‌شوند وارد بهشت ظاهری و بهشت باطنی شده‌اند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری با بیان این که حضرت معصومه(س) از گنج‌های مخفی خداوند بر روی زمین است، گفت: کسانی که هر روز به زیارت حضرت معصومه(س) می‌روند، هر روز یک مقام بالاتر از قرب الهی را کسب می‌کنند، حضرت آیت‌الله بهجت که هر روز به زیارت حرم حضرت معصومه مشرف می‌شد و هر روز به یک درجه قرب الهی دست یافته است./998/پ202/ی

ارسال نظرات