۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۲۲۵۷۶۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

تقریب مذاهب اسلامی مهم‌ترین اقدام برای حفظ جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که امروزه شرایط جغرافیایی و سیاسی جهان اسلام می طلبد که پیروان مذاهب مختلف اسلامی با یکدیگر در سایه وحدت زندگی کنند، گفت: هجوم نبردن یک مذهب به مذهب دیگر و رعایت عدل و اخلاق برای حفظ جهان اسلام از ضروریات جامعه امروز است.
حجت السلام کاظم لطفيان مديرکل سازمان نتبليغات اسلامي بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در دیدار با علمای اهل سنت خراسان جنوبی اظهار داشت: شرایط کنونی جهان اسلام و بروز فتنه های مختلف از سوی دشمنان قسم خورده اسلام می طلبد که امت اسلامی با یکدیگر در همزیستی مسالمت آمیز زندگی کنند و وحدت داشته باشند.

 

وی ادامه داد: از آن جایی که امت اسلامی دارای یک قبله واحد، پیامبر واحد و یک کتاب یعنی قرآن هستند شرایط ایجاب می کند برای این که بتوانند با ناامنی در جهان اسلام مقابله کنند بر مبنای اخلاق و عدالت اسلامی با یکدیگر برای حفظ منافع امت اسلامی در وحدت زندگی کنند زیرا بدون وحدت از جهان اسلام و اسلام چیزی باقی نخواهد نماند.

 

حجت‌الاسلام لطفیان افزود: ما به عنوان مسلمان موظف هستیم با یکدیگر مدارا کنیم و با منطق عقل و جدل احسن با یکدیگر سخن بگوییم و هرگز اجازه نداریم به یکدیگر توهین کنیم زیرا رسول خدا (ص) به ما آموخته اند که هیچ انسانی بر انسان دیگر برتری ندراد و معیار برتری انسان ها بر یکدیگر در تقوای الهی و تمسک به ائمه و قرآن است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که دلیل عمده جنگ ها داخلی در جهان اسلام و ریختن خون هزاران زن، مرد و کودک بی گناه در سوء استفاده دشمن از اختلافات مذاهب مختلف اسلامی است، گفت: دود اختلاف تنها به چشم جهان اسلام و افراد بی گناه رفته و موجب می شود که دشمن از غفلت امت اسلامی استفاده کرده و ملت های مظلوم و سرمایه های خدادی آنها را به چپاول ببرد.

 

حجت الاسلام لطفیان تأکید کرد:‌ اگر امت اسلامی می خواهند ریشه های داعش برای همیشه از جهان اسلام محو شود و به کشتار انسان های بی گناه و به تخریب میراث فرهنگی جهان اسلام پایان داده شود باید اختلافات خود را کنار گذاشته و بر مبنای عقل و منطق در کنار یکدیگر زندگی کنند.

 

وی با بیان این که تنها امت اسلامی به شاخه های مختلف تقسیم نمی شوند بلکه سایر امت ها مانند مسیحیت هم به شاخه های گوناگون تقسیم می شوند، گفت: اگر به کشورهای غربی نگاه کنیم می بینیم اختلافات مذهبی را کنار گذاشته اند و در راستای یک هدف واحد تلاش می کنند که پیشرفت غرب در عرصه های گوناگون ثمره کنار گذاشتن این اختلافات است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که باید نمادهای وحدت امت اسلامی را در جوامع مختلف احیا کنیم، گفت: تفرقه درد مشترک و ریشه تمامی دردها و مشکلات جهان اسلام و امت اسلامی است.

 

حجت الاسلام لطفیان ادامه داد: باید نشست های مشترک علمای مختلف مذاهب اسلامی با یکدیگر افزایش یابد و در این نشست ها نقاط اشتراک جدا شده و در میان امت بر این نقاط وحدت تاکید شود.

 

وی یادآور شد: تمامی ادیان الهی و مذاهب از یک ریشه واحد یعنی اعتقاد به خداوند یکتا سرچشمه گرفته بر همین اساس تنها راه رسیدن به خداهم در وحدت انسان چه در بعد فردی و چه در بعد اجتماعی محقق می شود./968/پ202/ب4

ارسال نظرات