۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۲۲۸۵۶۳

مراسم بزرگداشت 600 شهید منطقه 9 تهران در مهدیه بهشت زهرا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت 600 شهید منطقه 9 با حضور با حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگران در بهشت زهرا برگزار شد.
گلزار شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت 600 شهید از منطقه 9 تهران عصر پنجشنبه در مهدیه بهشت زهرا با حضور خانواده های معظم شهدا و جانبازان برگزارشد.

 

علی رضا حسینی شهردار منطقه 9 تهران با حضور در این جمع گفت: پیامبران الهی آمدند و اساس ماموریتی که داشتند امر به معروف و نهی از منکر بود، امام حسین(ع) هم حرکتشان به خاطر اصلاح جامعه و امر به معروف و نهی از منکر بود.

 

وی افزود: امربه معروف کاری بود که امام خمینی(ره) برای ایجاد جامعه و نظام اسلامی انجام دادند، شهیدان هم با اقتدا به انبیا و اولیا از جمله امام حسین(ع) امربه معروف و نهی از منکر را انجام دادند؛ شهیدان به پیروی از مولایشان امام حسین(ع) برای جامعه قیام کردند، تا سیرت علوی برپا باشد. 

 

حسینی گفت: شهیدان قیام کردند برای این که این چنین فضایی ایجاد شود که ما الان در آن حضور داریم، اینجا باید دستمانمان را به قبور شهدا تبرک کنیم و از ایشان بخواهیم ما را یاری کنند تا اهدافشان را گم نکنیم و بخواهیم ما را در این مسیر یاری کنند.

 

وی افزود: امید است که همان طور که شهدا صادقانه جان خود را فدا کردند ما هم بتوانیم صادقانه برای مردم کاری انجام دهیم.   

 

در ادامه رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه 9 و 21 در سخنانی بیان کرد: امام حسین(ع) عصر روز عاشورا، هنگامی که برای آخرین بار به خیام آمدند نزد امام سجاد(ع) رفتند و به ایشان وصیت کردند: پسرم به تو وصیت می کنم به فردی که جز خدا کسی را ندارد ظلم نکن.

 

وی افزود: خداوند در سوره بقره می فرماید: به کسی که در راه خدا کشته شده مرده نگویید و در سوره آل عمران می فرماید: اصلا تصور هم نکنید که شهدا مرده باشند.

 

رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ما هر روز با شهدا هستیم، هنگامی که می خواهیم نماز را تمام کنیم می گوییم السلام علیکم و رحمه الله و برکاته در تفسیر داریم که در این قسمت از نماز به شهدا و انبیا و اولیای الهی سلام می دهیم.

 

وی افزود: امیدواریم خدا به ما توفیق دهد تا ادامه دهنده راه شهدا بوده و در این دنیا شرمنده خانواده شهدا نباشیم./826/پ203/ب4

ارسال نظرات