۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۲۳۱۴۰۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

بصیرت دینی سبب پیشگیری از مصیبت دینی می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بجنورد با تأکید بر نگاه تحلیلی و تبیین مسائل اسلامی و سیاسی در جامعه، گفت: بصیرت دینی سبب پیشگیری از مصیبت دینی می شود.
حجت الاسلام يعقوبي - همايش اصولگرايان خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد دوشنبه شب در همایش همگرایی اصولگرایان استان که با حضور حجت الاسلام سیدرضا تقوی، رییس شورای عالی همگرایی اصولگرایان کشور و صدها نفر از اعضای احزاب و تشکل های اصولگرایی خراسان شمالی در محل تالار حافظ بجنورد برگزار شد، ابتدا در توجیه حضور خود در این محفل سیاسی، گفت که من این جلسه را مشروع می دانم از این جهت که رهبر معظم انقلاب فرموده اند هر جلسه روشن گرانه ای مثبت و مشروع است.

 

وی اضافه کرد: روشن گری، تحلیل و هم اندیشی از نیازهای هر جامعه محسوب می شود و به همین جهت لازم است فعالان سیاسی و اجتماعی کشور با یکدیگر تحلیل و هم اندیشی داشته باشند خصوصا در زمینه انتخابات که سرنوشت چند سال کشور را تعیین می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: باید موضوع تبیین و تحلیل مسائل در جامعه جدی گرفته شود چرا که جامعه ای که در آن تحلیل و تبیین وجود نداشته باشند اندک اندک به سوی رکود و خاموشی فکری پیش می رود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با تأکید بر نگاه تحلیلی و تبیین مسائل اسلامی و سیاسی در جامعه، اظهار داشت: بصیرت دینی باعث پیشگیری از مصیبت دینی می شود.
 
حجت الاسلام سیدمرتضی موسوی جاجرمی، امام جمعه موقت بجنورد و رییس جبهه متحد اصولگرایان استان خراسان شمالی نیز در این همایش با اشاره به این که در حال حاضر 27 تشکل اصولگرایی در این استان فعالیت می کنند، اظهار داشت: باید نیروها و تشکل های اصولگرایی در کشور و استان به همگرایی و وحدت رویه برسند.
 
وی برگزاری همایش های همگرایی اصولگرایان در کشور را اقدامی به جا و مناسب دانست و افزود: محافل اصولگرایی در استان خراسان شمالی در طول سال در قالب های مختلف برگزار می شود که این نشست ها نیز خروجی های خوبی داشته اند.
 
حجت الاسلام موسوی جاجرمی با اشاره به این که هر دو نماینده این دوره مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی از طرف جبهه متحد اصولگرایان استان حمایت شده و به مجلس راه یافتند، اظهار کرد: همچنین در انتخابات شورای شهر مرکز استان خراسان شمالی نیز از 13 عضو شورا پنج نفر آنها جزء لیست جبهه متحد اصولگرایان بودند.
 
وی اضافه کرد: اکنون دفاتر شهرستانی جبهه متحد اصولگرایان خراسان شمالی در شهرستان های هشت گانه این استان دایر و فعال بوده و تاکنون نیز نشست‌های مختلف اصولگرایی در استان برگزار شده است.
 
حجت الاسلام موسوی جاجرمی با اشاره به این که در نشست ها و محافل اصولگرایان استان خراسان شمالی همواره بر لزوم وحدت و همگرایی گروه های اصولگرایی تأکید می شود، افزود: خوشبختانه این وحدت رویه در استان جاری و ساری است.
 
وی وحدت بین اصولگراها در کشور را ضروری دانست و تصریح کرد: نباید احزاب و تشکل های اصولگرا اجازه تکرار تجربیات گذشته را بدهند بلکه لازم است از این تجربیات برای مؤفقیت در آینده درس بگیرند.
 
گفتنی است، همایش شورای همگرایی اصولگرایان خراسان شمالی دوشنبه شب با حضور حجت الاسلام سیدرضا تقوی، رییس شورای عالی همگرایی اصولگرایان کشور و اصولگرایان استان در تالار حافظ بجنورد برگزار شد.

 

لازم به ذکر است، خراسان شمالی، پانزدهمین استانی بود که این گردهمایی در آن برگزار شد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات