۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۲۳۲۷۴۷
رییس تبلیغات اسلامی مانه و سملقان:

طرح سفیران آدینه در روستاهای فاقد روحانی مانه و سملقان اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مانه و سملقان گفت: روستاهای فاقد روحانی مستقر و طرح هجرت در این شهرستان تحت پوشش طرح اعزام روحانیان سفیران آدینه قرار می گیرند.
اعزام روحاني در قالب طرح سفيران آدينه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، امروز آزمون صحت قرائت نماز ویژه طلاب حوزه علیمه شهرستان مانه و سملقان در استان خراسان شمالی جهت اعزام در قالب طرح سفیران آدینه، در محل اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام هادی پروین، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مانه و سملقان امروز در حاشیه برگزاری این آزمون، اظهار کرد: آزمون صحت قرائت نماز ویژه طلاب و روحانیان اعزامی به طرح سفیران آدینه با همکاری واحد اعزام مبلغ و معاونت تبلیغ طرح هجرت شهرستان مانه و سملقان برگزار شد.

به گفته وی در این طرح علاوه بر آزمون صحت قرائت نماز، آزمون احکام و دیگر ملزومات اجرای تبلیغ دینی در روستاها نیز با شرکت روحانیان و طلاب مبلغ اعزامی برگزار و آموزش های لازم به شرکت کنندگان ارائه شد.

حجت‌الاسلام پروین در ادامه در مورد اجرای طرح سفیران آدینه، افزود: طرح سفیران آدینه در سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی در مهر ماه سال 91 و با هدف اعزام روحانیان به روستاهای محروم و فاقد روحانی استان به منظور تبلیغ دینی و پاسخ گویی به سؤالات و شبهات شرعی روستانشینان آغاز شد.

وی اضافه کرد: در این طرح روحانیان شب های جمعه هر هفته، برای اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی به روستاهای فاقد روحانی استان اعزام می شوند و علاوه بر برگزاری نماز جماعت و ادعیه مذهبی در مساجد روستاها، سخنرانی موضوعی و مذهبی نیز انجام می دهند.

حجت‌الاسلام پروین با بیان این که در راستای اجرای این طرح هر هفته روحانیان به روستاهای محروم شهرستان مانه و سملقان اعزام می شوند، اظهار داشت: هم اکنون 14 منطقه روستایی فاقد روحانی در این شهرستان تحت پوشش طرح سفیران آدینه قرار دارد.

وی گسترش فرهنگ غنی اسلام، تحقق عملی کردن احکام الهی توسط متخصصان کارآمد، شناساندن خوبی ها و تشویق به انجام آنها، ترسیم بدی ها و نشان دادن راه گریز و منع آن، پاسخگویی به نیازهای دینی و شرعی مردم و مقابله با تهاجمات فرهنگی غرب و خرافات رایج در جامعه را از جمله اهداف برگزاری طرح سفیران آدینه در روستاها ذکر کرد.

گفتنی است، طرح سفیران آدینه در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سفر به استان خراسان شمالی با اعزام مبلغ به مناطق محروم و کم استقبال این استان برای پشتیبانی از این مناطق و با هدف رفع مشکلات و شبهات دینی و اعتقادی مردم در طول سال به ویژه شب های جمعه اجرا می شود.

در حال حاضر بیش از 500 نقطه روستایی استان خراسان شمالی تحت پوشش سفیران آدینه قرار دارند و هر هفته 85 روحانی به روستاهای محروم استان اعزام می شوند.

بنا به اعلام اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در دو سال اخیر حدودا 50 درصد از روستاهای فاقد روحانی این استان از مزایای طرح سفیران آدینه بهره مند شده اند.

لازم به ذکر است، استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور حدود 850 روستا و آبادی دارای سکنه دارد که 500 روستا از این تعداد دارای جمعیتی بیش از هزار و 500 نفر بوده و قابلیت استقرار روحانی را دارند./9314/پ202/ب

ارسال نظرات