۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۳۳۱۳۳
حجت الاسلام گلزاده:

هیأت‌ها پایگاهی برای ترویج وحدت اسلامی باشند

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به ضرورت رعایت مسأله وحدت، گفت: اگر کسی خود را شیعه و دلبسته ولایت فقیه بداند، نمی تواند دلبسته و مطیع مسأله وحدت و تقریب مذاهب نباشد؛ بنابراین باید به کارهای خود در هیأت‌ها دقت بسیار داشته باشیم تا این مسائل رعایت شود.
حجت الاسلام محمد صادق گلزاده حجت الاسلام محمد صادق گلزاده

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حجت الاسلام صادق گلزاده، معاون پژوهش مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در حاشیه دیدار مسؤولان هیأت خادم الرضا(ع) قم با آیت الله محسن اراکی که شب گذشته در دفتر ایشان انجام شد، به تبیین ظرفیت های عالم تشیع پرداخت.

 

وی با اشاره به این ظرفیت ها گفت: در جامعه شیعه احساسات یکی از ظرفیت های مهم و برجسته است، اما این احساسات به تنهایی انسان را به مقصد نمی رساند بلکه باید با عقلانیت همراه باشد.

 

حجت الاسلام گلزاده افزود: عقلانیت نیز ظرفیتی هدایتگر دارد؛ بنابراین اگر انتقال مفاهیم دینی به وسیله احساسات همراه با عقل باشد، انسان به حقیقت دین دست پیدا کرده و در سیره اهل بیت(ع) قرار می گیرد.

 

وی با اشاره به فعالیت های هیأت خادم الرضا(ع)، اظهار داشت: افراد حاضر جمعی با دلبستگی بسیار نسبت به ظرفیت های ولایت مداری هستند و با توجه به مسائل نظام و ولایت توفیقات بسیار خوبی داشتند، اما باید به این نکته توجه داشت که روشنگری جوانان محدود به هیأت نمی شود.

 

معاون پژوهش مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به ضرورت رعایت مسأله وحدت، ادامه داد: مسأله وحدت و تقریب مذاهب علم و پرچم جمهوری اسلامی بوده و بر همه مسلمانان تکلیف است که به آن عمل کنند.

 

وی ابراز داشت: اگر کسی خود را شیعه و دلبسته ولایت فقیه بداند، نمی تواند دلبسته و مطیع مسأله وحدت و تقریب مذاهب نباشد؛ بنابراین باید به کارهای خود در هیأت ها دقت بسیار داشته باشیم تا این مسائل رعایت شود.

 

این مبلغ حوزوی با بیان این که شهر قم ام القرا جهان تشیع و مهم ترین مرکز مذهبی ایران است، خاطرنشان کرد: برای رعایت تعادل بر اساس فرمایشات ائمه طاهرین(ع) باید از افراطی گری ها جلوگیری کرد.

 

وی در پایان سخنان خود به ظرفیت های هیأت خادم الرضا(ع) اشاره کرد و بیان داشت: مسؤولان این هیأت باید توجه داشته باشند که از ظرفیت های بالا و منحصر به فرد این مجموعه باید به درستی و در راستای سیره اهل بیت(ع) استفاده کنند؛ بنابراین برای جلوگیری از اشتباهات احتمالی باید تمامی هیأت ها رابطه خود را با علما و مراجع قوی تر کنند.

 

گفتنی است، در این دیدار مسؤولان هیأت خادم الرضا(ع) قم  فعالیت های خود را تشریح کرده  و سپس آیت الله اراکی به بیان مسائلی پیرامون جلوگیری از ورود انحرافات در عزاداری پرداختند./1323/پ202/ف 

ارسال نظرات