۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۲۳۳۲۴۶
با حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی؛

هفتاد و هفتمین سالگرد شهید مدرس در کاشمر برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ هفتاد و هفتمین سالگرد شهادت، روحانی مجاهد، آیت الله مدرس، دهم آذرماه با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، جمعی از نمایندگان مجلس و مسؤولان خراسان رضوی در کاشمر برگزار می شود.
آيت الله مدرس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حمزه سپهریان، مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید آیت الله مدرس در کاشمر، پیش از ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های بزرگداشت شهید آیت الله مدرس و روز مجلس در کاشمر بابیان این که برنامه‌های متنوعی برای این روز تدارک دیده‌شده است، گفت: شب شعر شهید مدرس با حضور جمعی از شاعران کشوری و استانی می شود.

 

وی با اشاره به این که به مناسبت ولادت امام موسی کاظم(ع)، ویژه برنامه‌هایی برای گروه های سنی مختلف تدارک دیده‌شده است، اظهار کرد:  جنگ معرفتی با عنوان «آقای شهید» برای دانش آموزان مقاطع ابتدایی و مهدکودک‌های شهرستان کاشمر تدارک دیده‌شده که همزمان با ولادت امام موسی کاظم (ع) و با حضور مجریان برنامه‌های کودک و نوجوان، نهم آذر در این شهر برگزار می‌شود.

 

برپایی کرسی تلاوت قرآن و نمایشگاه تصویری معرفی آیت الله مدرس

مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) از برگزاری کرسی تلاوت مجلسی قرآن کریم خبر داد و بیان کرد: این کرسی تلاوت قرآن به منظور نشر و ترویج فرهنگ قرآنی با حضور جمعی از قاریان برجسته کشوری که از سوی آستان قدس رضوی اعزام خواهند شد و همچنین قاریان برتر دانش‌آموز کاشمر همزمان با نماز مغرب و عشاء نهم آذرماه در زیارتگاه شهید آیت الله مدرس برگزار می‌شود.

 

وی، افتتاح نمایشگاه تصویری معرفی شهید آیت الله مدرس را از دیگر برنامه‌های مراسم سالگرد این شهید بیان کرد و اظهار داشت:  همزمان با آئین بزرگداشت دهم آذرماه، سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس، نمایشگاهی تصویری با مضمون معرفی شخصیت و فعالیت‌های شهید آیت الله مدرس در مجاورت زیارتگاه ایشان برپا خواهد شد که پذیرای علاقه‌مندان است.

 

حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی در مراسم سالگرد شهادت شهید مدرس

سپهریان، اصلی ترین برنامه هفتاد و هفتمین سالگرد شهادت شهید مدرس را برگزاری مراسم سالگرد شهادت ایشان عنوان کرد و گفت: این مراسم از ساعت 9 صبح دهم آذرماه با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوترابی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، جمعی از نمایندگان مجلس، مسؤولان آستان قدس رضوی، ائمه جمعه، فرمانداران، مسؤولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های همجوار و مردم ولایتمدار کاشمر در زیارتگاه این شهید برگزار می‌شود.

 

وی به بیان دیگر برنامه‌های این مراسم پرداخت و اظهار کرد: در حاشیه برگزاری مراسم سالگرد شهید مدرس، سه کتاب نیز رونمایی خواهد شد که دو عنوان آن ویژه رده سنی کوک و نوجوان بانام های «میهمان کوچه نخل» و «مدرس شهید» خواهد بود، همچنین کتاب «سرگذشت، افکار و اندیشه‌های شهید آیت الله مدرس»، نوشته محمد صادق مزینانی از مرکز شیعه شناسی قم نیز رونمایی خواهد شد.

 

رونمایی از سامانه پاسخگویی به سؤالات شرعی

مدیر عامل آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید آیت الله مدرس در کاشمر به رونمایی از سامانه پاسخگویی به سؤالات شرعی اشاره و تصریح کرد: سامانه پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی حرم رضوی با مشارکت اداره پاسخگویی به سؤالات دینی معاونت تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی روز دهم آذرماه در زیارتگاه شهید مدرس رونمایی می‌شود.

 

وی افزود: برگزاری مسابقه فرهنگی با موضوع اسوه دیانت و سیاست از دیگر برنامه‌های این مراسم به شمار می‌رود که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت www.shahidmodarres.com در این مسابقه شرکت کنند.

 

سپهریان به فعالیت‌های فرهنگی آستان حضرت حسین بن موسی الکاظم و زیارتگاه شهید آیت الله مدرس در کاشمر اشاره و تصریح کرد: کتابخانه شهید مدرس دارای 66 هزار عنوان کتاب و 15 هزار نفر عضو است که با دار بودن 65 هزار منبع دیجیتال و مراجعه روزانه هزار و پانصد نفر، این کتابخانه به عنوان کتابخانه نمونه مشارکتی کشور شناخته می‌شود./9315/پ202/ب5

ارسال نظرات