۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۳۴۴۰۲
18 و 19 آذرماه؛

کنفرانس جهان علیه خشونت و افراط گرایی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اولین کنفرانس بین‌المللی جهان علیه خشونت و افراط‌گرایی گفت: افتتاحیه این کنفرانس 18 و 19 آذر با حضور نمایندگان بیش از 40 کشور جهان در تهران برگزار می‌شود.
زهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مصطفی زهرانی رییس اولین کنفرانس بین‌المللی جهان علیه خشونت و افراط‌گرایی پیش از ظهر امروز در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در نشست خبری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این‌که نقش ایران در کاهش خشونت علیه کشور سوریه چیست؟ گفت: این کنفرانس بدون بیانه سعی دارد دستورالعملی اجرایی داشته و و پیشنهادهای مختلف عملی در زمینه مبارزه با خشونت و افراط‌گرایی به سازمان ملل ارائه دهد تا افزون بر کشور سوریه در سایر کشورهایی که قربانی خشونت تروریست هستند اقداماتی عملی انجام دهد.

 

وی درباره اثرگذاری کنفرانس عنوان کرد: این کنفرانس با اثرگذاری بالای خود تلاش دارد پرستیژ و جایگاه کشور ایران را نشان داده و یک قدم علیه خشونت و افراط گرایی برداشته و برنامه عملیاتی برای رفع خشونت به دنیا معرفی کند، نفس تشکیل کنفرانس خود یک موفقیت است که با حضور فعال شرکت کنندگان می‌توان به ایده‌های سازنده‌ای دست یافت.

 

زهرانی با اشاره به شرکت کنندگان در کنفرانس گفت: افتتاحیه این کنفرانس در محل اجلاس سران به تاریخ 18 و 19 آذر و ادامه آن نیز در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه خواهد بود.

 

وی افزود: در این کنفرانس متجاوز از 40 کشور از جمله وزرای خارجه پاکستان، عراق، سوریه، افغانستان و اروگوئه شرکت خواهند کرد و همچنین افراد شاخص از جمله رییس جمهور پاکستان، نخست وزیر نروژ و وزرای خارجه سابق و یا معانان آنها از کشورهای قاره آسیا، اروپا، آمریکا و افریقا شرکت خواهند کرد.

 

رییس اولین کنفرانس بین المللی جهان علیه خشونت و افراط گرایی عنوان کرد: با توجه به این‌که نظام سیاسی ما دینی است به عنوان نقش دین در برابر خشونت پنلی را اختصاص دادیم و این کنفرانس در واقع ادامه کنفرانس قم است که از سوی مراجع تقلید برگزار شده با این تفاوت که افزون بر زاویه دین به مباحث سیاسی و استراتژیک نیز توجه شده است.

 

وی با اشاره به کنفرانس امنیتی مونیخ بیان داشت: کنفرانس مطبوعاتی مونیخ چند دهه است که برپا است اما زیاد مانده که مونیخ به این کنفرانس برسد من به عنوان یک ایرانی ناراحت می‌شوم که ما در منطقه باشیم و  بگذاریم دیگران درباره ما کنفرانس بگذارند.

 

زهرانی با اشاره به هدف این کنفرانس اظهار کرد: یکی از این کنفرانس هنجارسازی علیه خشونت و افراط گرایی در سطح جهان است و یک قدم جلوتر نهادسازی در این زمینه است که امیدواریم جمهوری اسلامی ایران در این زمنیه نقش خود را به خوبی ایفا کند./807/پ202/ب4

ارسال نظرات