۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۳۴۴۴۹
با تجلیل از شاعر آئینی کاشان؛

بیست و نهمین شب شعر عاشورایی ‌کشور در شیراز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ بیست و نهمین شب شعر عاشورایی ‌کشور در شیراز برگزار شد و طی آن رییس کانون مداحان و شاعران آیینی کاشان در قدیمی‌ترین و ادامه‌دارترین جریان مردمی شعر عاشورایی کشور به عنوان برگزیده انتخاب شد و به خواندن سروده های خود پرداخت.
شعر عاشورايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان بعد از ظهر در گفت‌و گو با خبرنگاران گفت: بیست و نهمین دوره از شب شعر عاشورایی شیراز با حضور جمع زیادی از شاعران و مداحان برجسته کشور و علاقه‌مندان شعر آیینی و بیش از 280 شاعر عاشورایی از 13 تا 15 آذرماه به مدت سه روز در تالار شهید دستغیب دانشگاه شیراز برگزار شد.

 

وی افزود: دبیرخانه بیست و نهمین دوره شب شعر عاشورایی کشور با بررسی حدود 614 اثر با موضوع حضرت فاطمه صغری(س) دختر امام حسین(ع) که به‌عنوان موضوع محوری همایش انتخاب شده بود، آثار40 شاعر را به‌عنوان آثار برگزیده این دوره معرفی کرد و صاحب آثار طی دو شب اجرای شب شعر، به خواندن شعرهای برگزیده پرداختند.

 

حجت الاسلام حسینی یادآورشد: محمود شریفی متخلص به کمیل کاشانی رییس کانون مداحان و شاعران آیینی شهرستان کاشان در بیست و نهمین دوره از شب شعر عاشورایی شیراز به‌عنوان یکی از شاعران برگزیده این دوره، به شعرخوانی و نوحه سرایی پرداخت.

 

وی با اشاره به این که در این شب شعر عاشورایی که با موضوع محوری بود و شاعران عاشورایی در این باره به سرایش اشعار و شعرخوانی پرداختند گفت: برگزاری کارگاه‌های نقد اشعار از جمله برنامه های جنبی این همایش شب شعر بود.

 به گفته وی مجموعه اشعار برگزیده در هر دوره در کتابی گردآوری و منتشر می‌شود و تاکنون 82 جلد کتاب از آثار برگزیده از سوی دبیرخانه این همایش منتشر شده است.

 

حجت‌الاسلام حسینی گفت: درپایان این مراسم، موضوع سی‌امین دوره شب شعر عاشورا نیز از سوی دبیر این نشست اعلام شد و مقرر شد شاعران در سال 94 با موضوع امام حسین(ع) و فضایل ایشان› شعرهای عاشورایی خود را بسرایند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان یادآور شد: شب شعر عاشورای شیراز، قدیمی‌ترین و ادامه‌دارترین جریان مردمی شعر عاشورایی در ایران است که 29 سال پیاپی و بدون هیچ‌گونه کمک دولتی، یک هفته مانده به اربعین حسینی(ع) در شهر شیراز برگزار می‌شود./1307/پ203/ب6

ارسال نظرات