۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۲۳۵۱۶۲
نویسنده و پژوهشگر بحرینی در گفت‌وگو با رسا:

برگزاری همه پرسی علیه آل خلیفه مهم‌ترین اقدام انقلابیان بحرینی است

خبرگزاری رسا ـ روحانی پژوهشگر بحرینی برپایی همه پرسی در بحرین را اولین و مهمترین گام عملی انقلابیان توصیف کرد.
سيد جعفر علوي

 

حجت الاسلام سید جعفر علوی، نویسنده و پژوهشگر بحرینی در گفت‌و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، به اهداف نظام آل خلیفه از برپایی انتخابات پارلمانی پرداخته و تصریح کرد: آل خلیفه برای تضعییف اراده مردم بحرین این انتخابات نمایشی را که معارض با اصول دموکراسی است به راه انداخت. آل خلیفه می‌خواهد پارلمان بحرین را محلی برای تبادلات سیاسی قرار داده و آن‌را به عنوان یک پشتیبان دائمی برای حکومت نامشروع خود دشته باشد و از طریق پارلمان به اقدامات جنایتکارانه خود وجهه قانونی دهد.   

وی افزود: مردم به خوبی به ماهیت آل خلیفه و طریقه حکومت و سیاست‌ها سرکوب گرانه آن پی برده اند و ملت به خوبی می‌دانند از چنین رژیمی که احترامی به خواسته‌های مردم خود نمی‌گذارد، جز ظلم و ستم توقع نمی‌رود.

این روحانی بحرینی به تبیین اقدامات آل خلیفه مبنی بر پذیرش اتباع خارجی پرداخت و افزود: این رژیم درپی تغییر هویت ملت بحرین است که این امر در تعیین سرنوشت بحرین و آینده این کشور تاثیر می‌گذارد؛ اما مردم بحرین نسبت به این مسأله آگاهی  کامل دارند و از هیچ تلاشی برای شکست خوردن برنامه‌های آل خلیفه دریغ نمی‌کنند.

سید جعفر علوی به همه پرسی اجرا شده در بحرین اشاره و تصریح کرد: این همه پرسی از سوی نیروهای انقلابی و حاضر در میدان صورت پذیرفت و علی رغم فضای اختناق حاکم در بحرین مردم با شرکت گسترده در این همه پرسی بر حق طبیعی خود درتعییین سرنوشت کشورشان تاکیید کردند.این همه پرسی اولین و مهمترین گام در زمینه اقدامات عملی انقلابیان در بحرین بود که نشانگر همراهی اکثر مردم با انقلابیان است و در مرحله بعد با علنی شدن نتایج این همه پرسی در شورای امنیت، حقوق قانونی مردم بحرین از طریق مراجع قانونی بین المللی نیز پیگیری خواهد شد.

این پژوهشگر بحرینی در پایان با بیان اینکه جوانان انقلابی بحرین از همت والایی برخوردارند، گفت: آل خلیفه از هرطریقی که می‌توانست تلاش خود را در سرکوب انقلاب بحرین نشان داد اما جوانان انقلابی بحرین دیگر به مرحله‌ای از هوشیاری رسیده اند که با وجود تمام این فشارهای حکومت، قدمی عقب نشینی نخواهند کرد./1321/ب901/ک

ارسال نظرات