۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۲۴۰۹۸۸

اخبار کوتاه فرهنگی از کاشان

خبرگزاری رسا ـ لزوم تقویت و توانمندسازی نیوری انسانی، استقبال مسؤولان استان قم از احداث جاده حرم تا حرم و کسب رتبه‌های برتر کشاورزان کاشانی در مسابقات حفظ قرائت و مفاهیم قرآن کریم استان اصفهان برخی از اخبار شهرستان کاشان است.
اخبار كوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام رضا خرمی، رییس سازمان دانش آموزی کاشان در کارگاه توانمند سازی مربیان و معاونان پرورش مدارس کاشان گفت: پرورش و توانمند سازی نیروی انسانی به عنوان مهمترین محور توسعه و تعمیق فعالیت های پرورشی به ویژه در مراکز آموزشی، امری اجتناب ناپذیر است.

 

وی افزود:  دانش آموزان در دوره ای از زندگی هستند که دغدغه آنها، پرسشگری و الگو یابی است و هدایت آنها به پاسخ های واقعی متناسب با شرایط روحی آنها، از اهداف فعالیتهای پرورشی در مدارس است.

 

حجت الاسلام خرمی گفت:  فعالیت های فرهنگی و هنری مدارس، باید به گونه ای تنظیم و برنامه ریزی شود که تعبیری از کلام امیرالمومنین(ع) باشد که گفت؛  فرزندان خود را برای زمان بعد از خود تربیت کنید.

 

به گفته وی،  همه ارکان نظام آموزشی به ویژه معاونان و مربیان پرورشی مدارس باید با راهکارهای نوین تربیت دینی در مدارس و کلاس آشنا باشند و در تعامل دوجانبه با دانش آموزان، آنها را برای حیات طیبه و زندگی آگاهانه با رویکرد الهی آماده کنند.

 

رییس سازمان دانش آموزی کاشان یاد آورشد: بازسازی انگیزه و افزایش مهارتهای شغلی، اجرایی نمودن موضوع توانمندسازی و تقویت بصیرت و دانایی معاونان و مربیان پرورشی در حوزه مسایل نوپدید از جمله اهداف این سلسله کارگاه های آموزشی است.

 

حجت الاسلام خرمی افزود: کارگاههای انتقال مفاهیم و تبادل تجربیات، سخنرانی پیشکسوتان و صاحب نظرات تعلیم و تربیت، شناخت فرصتها و تهدیدهای محیط های آموزشی و نقاط قوت و ضعف فعالیتهای پرورشی، از جمله موضوعات این جلسات هفتگی است.

 

استقبال مسؤولان استان قم از احداث جاده حرم تا حرم

شهردارکاشان گفت: با وجود تخصیص اعتبار از بودجه سال 94 شهرداری کاشان به آستان مقدس علی ابن باقر(ع) اما نیازبه توجه همه نهادهای شهرستان کاشان به آستان مقدس علی بن امام محمد باقر(ع)است.

 

سید محمد ناظم رضوی شهردارکاشان در نشست شهرداران شهرهای شمال استان اصفهان در مجتمع توریستی خورشید اردهال مشهد اردهال کاشان گفت: حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) که یکی از چهار امامزاده واجب التعظیم در ایران است نسبت به سه امامزاده دیگر مهجور واقع شده است و ما به عنوان عاشقان اهل بیت(ع) باید تلاش بیشتری برای معرفی بیشتر کربلای ایران داشته باشیم. 

 

وی با اشاره به این که شهرداری شهر کاشان اخیراً در زمینه نظافت و فضای سبز خدماتی را در آستان مقدس اردهال ارائه می‌کند افزود: این خدمات در مقابل میزان نیاز این منطقه مقدس به امور خدماتی قابل توجه نیست.

 

شهردار کاشان با بیان این که مدال افتخارآمیز خادمی آستان مقدس حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) را دارد گفت: با توجه به ارزش و سرمایه معنوی که این مکان مقدس برای شهرستان کاشان درکشور ایجاد کرده است، این خدمات باید افزایش پیدا کند.

 

 شهردار کاشان با اشاره به تخصیص منابع مالی در بودجه 94 شهرداری کاشان به آستان علی بن باقر(ع) درمشهد اردهال، اظهارامیدواری کرد تمامی ادارات، دستگاه ها و نهادهای شهرستان به جای وارد شدن به بازی های سیاسی، درامر خدمت رسانی به منطقه مقدس مشهد اردهال، شهرداری را در این امر کمک کنند.

 

ناظم رضوی در ارتباط با فراهم شدن زیرساخت های مشهد اردهال برای ارتقای آن به شهرگفت: سال های گذشته اقداماتی برای احداث شهرک در زمین های وسیعی که مقابل آستان مقدس علی بن باقر(ع) است انجام شد اما به دلیل عدم پیگیری مسؤولین این موضوع مغفول مانده است.

 

شهردارکاشان گفت: با توجه به استقبال مردم شهرستان کاشان برای سکونت در منطقه اردهال کاشان وحضور در جوار آستان مقدس مشهد اردهال می توان با احداث این شهرک درآمدهای لازم را برای ایجاد توسعه آستان حضرت سلطان علی بن امام باقر (ع) فراهم کرد.

 

ناظم رضوی در ادامه اشاره ای نیز به استقبال مسؤولان استان قم برای احداث جاده حرم تا حرم داشت و یاد آورشد: شهرداری کاشان آمادگی کامل خود در رابطه با احداث این جاده مهم و استراتژیک‹‹ جاده حرم علی بن باقر(ع) تا مسجد مقدس جمکران›› که در رونق گردشگری مذهبی منطقه تأثیرشگرفی دارد اعلام کرده است.

 

وی اظهار امیدواری کرد، مسؤولان شهرستان کاشان، فرماندار و نماینده مردم شهرستان کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی جلسات ماهیانه ای را در این منطقه برگزار کنندتا موضوعات مربوط به این مکان مقدس فراموش نشود.

 

شهردار کاشان در ادامه با اشاره به این که بخش عمده ای از هزینه های تدوین طرح جامع گردشگری در اقلیم بزرگ کاشان بر عهده شهرداری این شهرستان است افزود: شهرها و مناطق هم‌جوار کاشان که دارای آداب و رسوم‌ فرهنگی مشابه و مراودات اجتماعی با یکدیگر هستند نیاز است تا در عرصه صنعت گردشگری و نقش اقتصادی آن در منطقه برنامه جامعی را تدوین کنند.

 

ناظم رضوی همچنین با تأکید به فراهم شدن شرایط برای ورود بخش خصوصی در بخش گردشگری مذهبی و توریستی در حوزه فرهنگی‌کاشان افزود: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم برکشور و بخش دولتی، نباید منتظر بودجه های دولتی برای سرمایه گذاری و رونق در بخش گردشگری بود.

 

کسب رتبه‌های برتر کشاورزان کاشانی در مسابقات حفظ قرائت و مفاهیم قرآن کریم استان اصفهان         

مسئول دفتر فرهنگی و عقیدتی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کاشان گفت : پنج نفراز کشاورزان شهرستان کاشان در مسابقات حفظ قرائت و مفاهیم قرآن استان اصفهان موفق به کسب رتبه برتر شدند.  

 

حجت الاسلام باقری مسئول دفتر فرهنگی و عقیدتی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کاشان گفت : از 16 نفر شرکت کننده در مسابقات حفظ ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم روستائیان و عشایر استان اصفهان 5 نفر شرکت کننده کاشانی موفق به کسب رتبه برتر این مسابقات شدند.

 

وی افزود: مهدیه جعفری از روستای علوی درحفظ 20 جزء قرآن کریم، سید مهدی بنی هاشمی راوندی از راوند درحفظ 20 جزء و علی نبوی از راوند در حفظ 5 جزء موفق کسب رتبه اول این مسابقات شدند.

 

 مسئول دفتر فرهنگی و عقیدتی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کاشان یاد آورشد: زینب رمضانی از روستای علوی درحفظ کل قرآن کریم و مهدی دایی از راوند در حفظ 5 جزء قران کریم ، موفق به کسب رتبه دوم مسابقات حفظ قرائت و مفاهیم قرآن استان اصفهان شدند./1307/پ203/ب6

ارسال نظرات