۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۲۴۱۱۹۱
نماینده آیت الله سیستانی:

بحران اقتصادی با تکیه بر تولید ملی قابل حل است

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله سیستانی از تکیه بر تولید ملی به عنوان بهترین راه حلی برای مقابله با بحران اقتصادی در عراق یاد کرد.
حجت الاسلام سيد احمد صافي نماينده حضرت آيت الله سيستاني در کربلا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد نسبت به اوضاع اقتصادی عراق به شدت ابراز نگرانی کرد و گفت: وضع کنونی کشور نشان دهنده آینده بسیار بدی برای عراق است و باید این بحران به سرعت درمان شود.

 

وی افزود: بودجه کشور بر اساس قیمت نفت بسته شده و نفت رگ اصلی اقتصاد عراق به شمار می آید که هم اکنون قیمت آن به شدت کاهش یافته و آمار دقیقی از میزان نفت موجود در این کشور نیز وجود ندارد.

 

حجت الاسلام صافی بر لزوم تجدید نظر در بودجه تأکید کرد و اظهار داشت: بودجه باید به گونه ای تصویب شود که با مشکلات موجود که ممکن است در آینده ای نزدیک به پایان نرسد، تطابق داشته باشد. باید بودجه چنان بسته شود که اگر قیمت نفت به پایین ترین حد ممکن برسد نیز مشکل چندانی ایجاد نشود.

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: مبارزه واقعی با فساد مالی و جلوگیری از اعزام بی جهت هیأت های عراقی به خارج از کشور که ثمره چندانی ندارند، از راه های حل بحران اقتصادی به شمار می آید.

 

وی تکیه بر اقتصاد داخلی را بسیار مهم دانست و ادامه داد: بخش کشاورزی و صنعتی با حمایت کوچک دولت می توانند تأثیر فراوانی در اقتصاد کشور داشته باشند و عراق را از این بحران نجات دهند. البته حمایت از اقتصاد داخلی نیازی به وجود بحران ندارد بلکه در هر شرایطی باید به تولید ملی تکیه کرد.

 

حجت الاسلام صافی با اشاره خروج نیروهای خبره و کارآمد عراقی به خارج از کشور، بر لزوم فراهم شدن امکانات لازم برای حضور آنان در این کشور و خدمت به شهروندان تأکید کرد./980/ب901/د

ارسال نظرات