۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۴۲۰۶۹
وزیر اوقاف اردن در گفت‎وگو با رسا:

جنایت تکفیری‎ها جهاد در راه خدا نیست

خبرگزاری رسا ـ وزیر اوقاف اردن با اشاره به افراط گرایی جاهلانه گروه های تکفیری گفت: در طول تاریخ اسلام ما شاهد نبردهایی میان مسلمانان بودیم اما هیچگاه این نبردها جهاد در راه خدا نامیده نمی شد.
دکتر هايل داود وزير اوقاف اردن

 

عبدالحفیظ هایل داود، وزیر اوقاف اردن در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با بیان این که تکفیر و افراط با میانه روی دین اسلام همخوانی ندارد، ابراز داشت: افرادی که دعوت به افراط و تکفیر می کنند باید از جامعه اسلامی اخراج شوند.

 

وی افزود: قرآن کریم در آیات زیادی همواره مسلمانان را به ابراز محبت و نوع دوستی و نه به نبرد و کشتار دعوت می کند.

 

وی افزود: وضعیت نگران کننده کنونی جهان اسلام  و تبدیل امت واحد اسلامی به امت هایی با عقاید و افکار گوناگون به وسیله برخی افراد تندرو ایجاد شده در صورتی که آموزه های قرآن نشان می دهد که تندروی در دین اسلام جایگاهی ندارد.

 

داود تصریح کرد: متاسفانه برخی فرقه های منحرف به اسم اسلام دست به کشتار کودکان و زنان مسلمان می زنند و این کار خود را جهاد در راه خدا می نامند در صورتی که این کار زشت و نابخشودنی آن ها شرم آور و دور از آموزه های پاک اسلامی است.

 

وزیر اوقاف اردن بیان داشت: گروه هایی که دست به این جنایت ها می زنند آن را بر اساس یک پشتوانه فکری جاهلانه و خاستگاه اعقتادی نادرست انجام می دهند زیرا این کار را خود را «قربة الی الله» می دانند.

 

وی کشتار فرقه های تکفیری را جنایت هایی بی سابقه توصیف و عنوان کرد: این نوع انحراف و فاصله گرفتن برادران مسلمان از یکدیگر در امت اسلامی نفوذ کرده و باید جلوی انتشار آن گرفته شود.

 

داود گفت: امروز انجام این جنایت ها به آسانی و بدون دلسوزی توسط فرقه های تکفیری انجام می شود و این نشانه خطرناکی از بی رحمی و فکر اعتقادی منحرف این گروه ها است.

 

وی افزود: در طول تاریخ اسلام ما شاهد نبردهایی میان مسلمانان بودیم اما هیچگاه این نبردها جهاد در راه خدا نامیده نمی شد.

 

داود در ادامه تصریح کرد: مراجع دینی، مؤسسه های دینی و فرهنگی و مسؤلان سیاسی در این میان مسؤولیت بزرگ و وظیفه سنگینی بر عهده دارند و بر این اساس باید با برنامه ریزی مناسب و دقیق هرگونه عملی که منجر به تفرقه میان مسلمانان شود از جانب سیاسی و دینی محکوم و جرم شناخته شود.

 

وی در پایان گفت: همه زمینه های مورد نیاز وحدت در جامعه اسلامی وجود دارد اما مسلمانان همچنان متحد نشده اند./9452/ب912/ک

ارسال نظرات