۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۴۲۲۹۱
یکی از علمای عراق در گفت‎وگو با رسا:

در زمان صدام به دلیل حمایت از امام خمینی محکوم به اعدام شدم

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عراق حمایت از انقلاب ایران را افتخاری برای جهان اسلام دانست و ابراز داشت: در زمان صدام به دلیل حمایت از امام خمینی محکوم به اعدام شدم اما از حمایت خود دست برنداشتم.
شيخ جواد خالصي از علماي عراق

 

حجت الاسلام جواد خالصی، مدیر مدرسه علمیه الخالصیه عراق، در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، ابراز داشت: هم اکنون فرقه های تکفیری و افراطی خصوصا داعش در ضعیف‎ترین حالت های خود قرار دارند و این زمینه مناسبی برای اتحاد اسلامی است.

 

وی افزود: امروز سطح آگاهی عمومی جامعه اسلامی نسبت به این گروه ها و فعالیت تفرقه افکنانه آن ها وسیع تر شده و این فرقه ها دیگر خاستگاهی در میان مردم ندارند.

 

این عالم عراقی تصریح کرد: دشمنان در تلاش هستند تا امت اسلامی به اتحاد کامل نرسد اما مسلمانان در تلاشند تا فتنه ها را خاموش و اتحاد را ممکن کنند.

 

وی با بیان این که وحدت مساله نامفهوم و عجیبی نیست و نیاز به بحث و فلسفه ای ویژه ای ندارد بلکه موضوعی فطری و دعوتی آسمانی است، اظهارداشت: مسلمانان همچون دسته ای از چوب هستند که تفرق سبب ضعف و شکستگی و اتحاد سبب تقویتشان می شود.

 

حجت الاسلام خالصی ابرازداشت: درست است که وحدت پیامی آسمانی بوده و خداوند به آن توصیه می کند اما مسلمانان با همدلی می توانند به آن برسند و آن را محقق کنند.  

 

وی در ادامه گفت: مشکل این است که برخی از کسانی که در همایش های وحدت اسلامی شرکت می کنند در بازگو کردن مسایل وحدت صادق نیستند، شاید برخی هم صادق هم باشند، ولی عملا کاری نمی کنند؛ عده ای هم مسائل را صادقانه بیان می کنند، ولی حاضر نیستند بهای این گفتار و عمل صادقانه را بپردازند.

 

این اندیشمند عراقی در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران با برپایی همایش های وحدت در تلاش است تا نقشه های بیگانگان برای تفرقه مسلمانان را خنثی کند.

 

وی از عملکرد برخی رسانه های اسلامی انتقاد کرد و گفت: برخی از شبکه های ماهواره ای شیعه و سنی در حال گسترش فتنه و تکفیر هستند و با برنامه هایی که ارائه می کنند خون مسلمانان را در خیابان ها جاری می سازند.

 

خالصی بر لزوم حمایت از انقلاب های منطقه تاکید کرد و افزود: ما حامی قیام ملت بحرین و سایر انقلاب های منطقه هستیم، اما این حمایت ها نباید ناشی از مسائل مذهبی و طایفه ای باشد. از ملت ها می خواهم تا به گفت وگوی داخلی با نظام های خود اقدام و اختلافات را میان خود حل و فصل کنند.

 

وی حمایت از ایران را افتخاری برای خود دانست و تصریح کرد: من به دلیل حمایت های مستمر از امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران در زمان دیکتاتوری صدام به اعدام محکوم شدم، اما از این حمایت ها دست برنداشتم./9452/ب913/ک

ارسال نظرات