۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۲۴۷۰۰۷
آیت الله نعیم آبادی:

فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی عمومی راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ‌ نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی عمومی راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی است.
حجت الاسلام والمسلمين غلامعلي نعيم آبادي، نماينده ولي فقيه در استان هرمزگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، صبح امروز در نشست هم اندیشی ائمه جماعات استان ضمن تقدیر از حضور پررنگ مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: مقایسه وضعیت زندگی مردم از زمان طاغوت تا به حال و هم چنین مقایسه وضعیت قدرت خرید مردم، خود گویای رشد وضعیت اقتصادی و قدرت خرید مردم در دوران انقلاب اسلامی است و مردم مطمئناً شاهد رشد، شکوفایی و برکات انقلاب اسلامی هستند.

 

امام جمعه مرکز استان در این نشست با اشاره به آثار سوء برنامه‌های ماهواره‌ای گفت: استفاده از ماهواره سبب از هم پاشیدن زمام خانواده‌ها می‌شود و بهترین راه مبارزه با آن، مراجعه به قرآن و آشنایی خانواده و فرزندان با پیامدها و آسیب‌های آن است که این وظیفه عالمان دینی را برای شفاف سازی دو چندان می‌کند.

 

وی افزود: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی عمومی راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی است و ما باید با برنامه‌ها و راهکارهای فرهنگی در همه سطوح در خصوص هجمه های فرهنگی و نقشه‌های شوم دشمن اطلاع‌رسانی کنیم تا افراد خودشان تصمیم به عدم استفاده از این ابزار بگیرند.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: معرفی ماهیت، اهداف و متولیان شبکه‌های ماهواره‌ای نیز از دیگر مقدمات لازم برای مبارزه با هجمه های فرهنگی غرب است.

 

وی بیان داشت: شبکه‌های ماهواره‌ای در جنگ فرهنگی، باورها و ارزش‌های خانواده‌های ایرانی را نشانه گرفته‌اند  و امروزه دشمنان با استفاده از ابزارهای مخرب و استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی باورهای مردم را نشانه گرفته‌اند و قصد دارند زشتی‌ها را با ترفندهای حیله گرانه زیبا نشان دهند.

 

وی با بیان اینکه وجود ماهواره‌ها آثار مخربی را در پی خواهد داشت عنوان کرد: وجود ماهواره‌ها میدان نفوذ دشمنان در خانواده‌ها را وسیع‌تر می‌کند و بهترین راه مقابله با آن، تشریح آثار سوء این هجمه های فرهنگی ست، وی افزود: تبلیغات می‌تواند نقش موثری را در روند شکل گیری فرهنگ ایفا کند.

 

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری آگاه بخشی مردم را تکلیف عالمان دینی دانست و تصریح کرد: عالمان دینی متولیان فرهنگ در جامعه هستند و پاسداری و حفاظت از مرزهای فکری و ارزش‌های جامعه وظیفه عالمان دینی است و همان طور که ما در دفاع از مرزهای جغرافیایی پیروز هستیم باید در حفظ از باورها و اعتقاداتمان نیز از پا ننشینیم.

 

وی با تصریح حدیثی از امام علی (ع) ادامه داد: غفلت مساوی است با از دست دادن، و در این میدان که دشمن از هیچ حربه و ابزاری بر علیه انقلاب اسلامی دریغ نمی‌کند با بیداری و هوشیاری باید با ترفندهای دشمنان مقابله کرد./919/پ202/ب4

ارسال نظرات