۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۲۴۷۴۹۷
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

جذب قضات روحانی مسأله ای مهم در دستگاه قضایی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به توانمندی روحانیان بیان داشت: جذب قضات روحانی یک مسأله مهم در دستگاه قضایی است.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان، صبح امروز، در دیدار نخبگان، اساتید دانشگاه و طلاب لرستان با رییس قوه قضاییه گفت: حرکت در مسیر تحقق عدالت، موجب می شود که امنیت نیز در جامعه افزایش یابد.

وی استان لرستان را یکی از استان های امن در کشور دانست و افزود: جرایم سختی که امنیت این استان را به خطر بیاندازد وجود ندارد.

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به وجود جرایمی همچون سرقت و اعتیاد در لرستان عنوان داشت: باید برای برطرف کردن آنها اقدامات لازم مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که قضاوت اقتضا می کند که فردی مجتهد و صاحب نظر در فقه بر مسند آن باشد، عنوان داشت: جذب قضات روحانی یک مسأله مهم در دستگاه قضایی محسوب می شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام مبلغی در ادامه با اشاره به این که در لرستان 13 مدرسه علمیه برادران  و 11 مدرسه علمیه خواهران فعال هستند، خاطرنشان کرد: در استان طلاب فاضل بسیاری داریم که می توانند در این زمینه کمک کار خوبی باشند.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان قدمت حوزه های علمیه لرستان یادآور شد: علمای بزرگی از این حوزه ها برخواسته است که نشان دهنده استعداد حوزه های علمیه لرستان است.

حجت الاسلام مبلغی توجه به زیرساخت های لازم برای تربیت و آموزش طلبه ها در حوزه های علمیه لرستان را امری ضروری دانست و افزود: انتظار می رود در این راستا حوزه های علمیه مورد توجه قرار گیرند./9459/پ203/ب2

ارسال نظرات