۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۴۷۵۸۰
در همایش پاریس تأکید شد:

معرفی شخصیت والای پیامبر اسلام جدای از معرفی قرآن نیست

خبرگزاری رسا ـ دبیر نخستین همایش تقریب مذاهب در پاریس توهین به پیامبر(ص) را توهین به انسانیت بر شمرد و گفت: معرفی شخصیت والای پیامبر اسلام(ص) جدای از معرفی قرآن کریم نیست.
همايش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نخستین همایش تقریب مذاهب اسلامی با عنوان «پیامبر اعظم(ص)؛ الگو و مرجع همه مسلمانان» به همت گروه‌های اسلامی از جمله مرکز اسلامی «انفتاح»، 25 بهمن در شهر پاریس، پایتخت فرانسه برگزار شد.


حجت‌الاسلام سید‌نقوی، دبیر همایش طی سخنانی در این همایش به تبیین اهداف آن پرداخت و گفت: معرفی شخصیت والای پیامبر اسلام(ص) جدای از معرفی قرآن کریم نیست و پیامبر(ص) الگوی یک مسلمان حقیقی است.

وی افزود: نباید اجازه بدهیم برخی رسانه‌های مغرض این نشانه رحمت الهی را نزد جوانان اروپایی وارونه جلوه دهند.


حجت‌الاسلام سید‌نقوی در ادامه توهین به پیامبر (ص) را توهین به انسانیت بر شمرد و آن را محکوم کرد.


آیت‌الله رمضانی، رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه و مدیر و امام جماعت مرکز اسلامی هامبورگ نیز طی سخنانی در این همایش گفت: از نظر قوانین موجود بین‌المللی همچون ماده سوم حقوق بشر (سی ماده‌ای) و نیز قانون جزایی بسیاری از کشورها از جمله آلمان، انگلیس و برخی دیگر از کشورهای اروپایی، توهین به انبیا و مقدسات ادیان جرم است.


رییس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه ادامه داد: پیامبر بزرگوار اسلام(ص) به دنبال بسط و گسترش معنویت در بستر رحمت و عقلانیت بود و پیروان راستین او نیز چنین‌اند.


وی تصریح کرد: بر این اساس هر گونه افراط و تفریط،  از چارچوب شناخته‌شده شریعت مقدس اسلام خارج است و آنچه که امروزه در گروه‌های تکفیری و جهادی متحجّر همچون داعش تبلور یافته، در حقیقت با مدیریت پنهان استکبار جهانی به دنبال تخریب چهره درخشان اسلام است تا جایی که آنان بر اساس یک بدعت عقیدتی و برداشت نادرست از تلازم ایمان و عمل، بسیاری از مسلمانان را واجب القتل می‌شمرند.


آیت الله رمضانی از سکوت معنادار رسانه‌ها و جریانات سیاسی در قبال کشته‌شدن سه دانشجوی مسلمان در «کارولینا»ی آمریکا انتقاد کرد و به نمایندگی از علمای اسلام از عقلای جامعه جهانی خواست که چارچوب منطقی اعتدال و عدالت را برای همگان تبیین کنند و  برخورد افراطی و غیر صادقانه و دو گانه نسبت به حقایق را تقبیح نمایند؛ چرا که این به نفع بشریت است.

رفتار نبوی بر پایه رحمت عام در مقابل دوست و دشمن بود


سخنران دیگر این همایش حجت الاسلام والمسلمین محمد علی شمالی، رییس مرکز اسلامی انگلیس در لندن  بود که به مقایسه جامعه قبل و بعد از بعثت پیامبر اسلام پرداخت و گفت: پیامبر اسلام(ص) با تزریق محبت، معرفت و حکمت، جامعه عقب‌مانده فرهنگی جاهلی را متحول کرد و به یک جامعه بالنده و رشد یافته ارتقا داد.

وی با ذکر نمونه‌های تاریخی از سیره و زندگانی عملی آن بزرگوار گفت: اخلاق و رفتار عملی پیامبر(ص) بر اساس رحمت عام در مقابل دوست و دشمن و کوچک و بزرگ بود.


یاسین علی پلیسیه، مسلمان فرانسوی الاصل نیز در این همایش با بیان این که سنت و مدرنیته قابل جمع هستند، تأکید کرد: خط توهین به انبیا که از زمان جاهلیت عرب شروع شد و در قرون وسطی توسط تندروها ادامه یافت و در جامعه لیبرال امروز نیز  تبلیغ می‌شود، غیر معقول و غیر منطقی است و راه به جایی نخواهد برد. /982/د102/ک

 

ارسال نظرات