۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۵۲۲۴۳
نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

آثار و برکات نماز باید بیش از پیش در جامعه تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: ترویج و اشاعه فرهنگ اقامه نماز در جامعه با عنایت به ویژگی‌های سه گروه اجتماعی خانواده، جوانان و نوجوانان و تبیین برکات این فریضه بی‌بدیل الهی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در آخرین جلسه ستاد اقامه نماز این استان در سال 93 که با حضور استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر ستاد اقامه نماز استان و دیگر اعضای این ستاد در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد، با تسلیت فرارسیدن ایام دهه دوم فاطمیه، اظهار داشت: انسان برای بندگی کردن خلق شده است و نماز بهترین راه و وسیله بندگی کردن است.

 

وی با بیان اینکه برای ارتباط با خداوند عبادات بی‌شماری ذکر شده اما، برترین نوع عبادت، نماز است، افزود: سیره ائمه اطهار(ع) بهترین شیوه نامه زندگی امروز است، باید به سیره و سخنان ائمه اطهار (ع) مراجعه کنیم تا متوجه شویم مشکلاتی که امروز در برخی مسائل مختلف اجتماعی، فرهنگی ، فردی و خانوادگی با آن مواجه هستیم از کجا نشأت می‌گیرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهچراغی با بیان اینکه ساخت مسجد از نخستین اقدامات رسول گرامی اسلام (ص) بوده است،‌ تصریح کرد: همان‌گونه که توجه به ترویج فرهنگ نماز در جامعه اهمیت دارد، ساخت مکانی بدین منظور نیز از اهمیت شایانی برخوردار است و به عبارتی دیگر اگر به فکر این هستیم که افراد را نماز خوان کنیم، بدیهی است که این نمازخوان‌ها نیاز به مکانی برای ادای این فریضه نیز دارند.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تأکید بر اینکه ترویج و توجه به فرهنگ نماز در خانواده باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، گفت: اگر والدین در خانواده به این مهم توجه کنند؛ به عنوان میراثی گرانبها این امر به فرزندان نیز منتقل خواهد شد؛ بنابراین نقش والدین در تربیت دینی فرزندان بسیار مهم و حساس است.

 

رییس ستاد اقامه نماز استان سمنان با یادآوری اهمیت توجه به نوجوانان و جوانان به‌عنوان دومین گروهی که باید در ترویج فرهنگ نماز مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: آیات و روایات فراوانی در خصوص نماز موجود است که هریک راه روشنی در درک جایگاه بلند این فریضه الهی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهچراغی با بیان اینکه نماز کلید تمامی قفل‌ها و کارساز و گره‌گشاست، تأکید کرد: تبیین آثار و برکات نماز بر عهده روحانیت، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، ستاد اقامه نماز، سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر متولیان مسائل اعتقادی و فرهنگی است.

 

گفتنی است، اجرای طرح بازدید و سرکشی از مدارس در وقت نماز از آغاز سال 94، توجه به مدارس ابتدایی و مهدکودک‌ها با هدف نهادینه ساختن فرهنگ اقامه نماز از سنین کودکی، از مصوبات آخرین جلسه ستاد اقامه نماز استان سمنان بود./977/پ202/ب

ارسال نظرات