۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۲۵۲۵۲۹
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

نوروز امسال فرصتی برای نهادینه کردن سبک زندگی فاطمی در جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که این تقارن یک فرصت مناسبی برای ترویج سبک زندگی فاطمی در جامعه اسلامی است، گفت: مبلغان دینی باید در ایام تعطیلات نوروز در ارتباط با مردم و منابر خود تلاش کنند سیره ارزشمند فاطمی را برای مردم تبیین و تشریح کنند.
معاون تبليغ حوزه علميه مازندران

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت‌و‌گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به در پیش بودن عید نوروز گفت: این عید افزون بر باستانی و سنتی‌بودن مورد تأیید دین مبین اسلام نیز قرار گرفته است و ائمه اطهار(ع) نیز نظر مثبتی نسبت به آن داشتند.

 

وی با بیان این که صله رحم و دستگیری از نیازمند، یکی از نکات مهم مورد تأکید دین مبین اسلام است، خاطرنشان کرد: ائمه اطهار(ع) نیز همواره به اجرای صحیح این گونه آداب اسلامی سفارش کرده اند.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام، صله رحم را جزء دین و از اهداف رسالت خویش معرفی کردند، تصریح کرد: از منظر تفکر دینى نقش صله‌رحم به گونه‌اى است که انجام آن سبب ساماندهى، ایجاد سلامت و عافیت و در طریق صحیح قرار گرفتن همه امور مى‌شود.

 

وی با بیان این که اسلام تحکیم پیوندهای خویشاوندی و استحکام روابط خانوادگی را به شدت مورد تأکید قرار می دهد، ادامه داد: این همه تأکید و سفارش نسبت به صله رحم در قرآن و احادیث، بیانگر ضرورت و نقش حیاتی آن است.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در آموزه‌هاى دینى، ارتباط خویشاوندی و پایبندى به آن، تأمین‌کننده سلامت و عافیت امور انسان معرفى شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به آثار ژرف صله رحم در حوزه فردی، اجتماعی، زندگی دنیوی و اخروی انسان، آیات و روایات به صورت گسترده بر آن تأکید ورزیده و اهمیت آن را گوشزد کرده اند.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که ترک پیوند با خویشاوندان از سوی اسلام به شدت مورد نکوهش قرار گرفته است، تصریح کرد: این نکته نشان دهنده توجه بسیار جدی دین مبین اسلام به به جای آوردن صله رحم است.

 

وی در ادامه سخنان خود به وظیفه مبلغان در ترویج و تبلیغ صله رحم، دید و بازدید و نظافت در آستانه فرا رسیدن سال نو درسطح جامعه اشاره کرد و گفت: مبلغان به عنوان سفیران عرصه تبلیغ احکام دینی باید با ترویج صلح رحم و دوستی به عنوان یکی از مهم‌ترین سنت های پیامبر اسلام(ص) نشاط و شادابی را در جامعه گسترش دهند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که تبلیغ صله رحم به عنوان یکی از آداب مهم مورد تأکید اسلام در همه زمان‌ها یکی از وظایف مهم مبلغان است، خاطرنشان کرد: توجه به این مسأله مهم در ایام تعطیلات نوروز بیشتر مورد توجه مبلغان است.

 

حجت الاسلام صادقی همچنین به تقارن ایام فاطمیه با تعطیلات نوروز اشاره کرد و با بیان این که این تقارن یک فرصت مناسبی برای ترویج سبک زندگی فاطمی در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی باید در ایام تعطیلات نوروز در ارتباط با مردم و منابر خود تلاش کنند سیره ارزشمند فاطمی را برای مردم تبیین و تشریح کنند.

 

وی با بیان این که تقارت فاطمیه و عید نوروز هیچ منافاتی با هم ندارند، تصریح کرد: در ایام تعطیلات نوروز چون افراط و تفریط زیاد می شود، مردم باید با الگو قرار دادن ساده زیستی حضرت فاطمه زهرا(س) از مصرف بی رویه پرهیز کنند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که حجاب فاطمی نیز باید در جامعه دینی به خوبی نهادینه شود، بیان داشت: این تقارن فرصت مناسبی برای نهادینه کردن این فرهنگ های ارزشمند فاطمی در جامعه است./1316/ت302/ب1

ارسال نظرات