۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۲۵۸۱۸۴
آیت‌الله ایمانی:

جهاد اصلی، بالا بردن سطح تولید در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ‌ امام جمعه شیراز گفت: باید این فرهنگ را ایجاد کرد که کار و شغل و فعالیت با بازو و فکر و اندیشه عظیم‌ترین کاری است که ما می‌توانیم انجام دهیم.
حجت الاسلام والمسلمين ايماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز،‌ در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز گفت: امروز 11 اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر است. دفاع و حمایت جامعه کارگری از نظام جمهوری اسلامی در طول سالیان متمادی که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است امری مبرهن و واضح است.

 

وی در ادامه افزود: با اینکه تلاش‌های فراوانی در فضاهای کارگری از آغاز انقلاب و حتی امروز در حال انجام است که جامعه کارگری را به سمت و سوی دگر هدایت کند اما با بصیرت و دین داری و ایمان کارگران نقشه‌های دشمن در این زمینه خنثی شده و حتی شرایط سخت کار که برای کارگران بوده و حقوق و درآمد ناچیز باعث نشده که تبلیغات دشمن در این عرصه اثرگذار شود.

 

آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: نکته دوم، بازوان توانمند کارگران و سرمایه کارفرمایان مسیر اشتغال و تولید را در کشور ما هموار می‌سازد. این دو کنار هم بازوی کارگر و سرمایه کارفرما می‌تواند فضای تولید را رونق ببخشد و بیکاری را کم کند و سطح اشتغال را بالا ببرد.

 

وی ادامه داد: کیفیت تولید باید مد نظر کارگران عزیز ما باشد یعنی فراورده‌ها و تولیدات داخلی ما از نظر کیفیت باید بتواند برتر از محصولات مشابه خارجی باشد و این کار برای ما ممکن است و میسر و می‌توانیم این کار را انجام دهیم با برنامه ریزی‌هایی که هست.

 

مسؤولان باید به مراکز تولیدی عنایت ویژه‌ای داشته باشند

 

امام جمعه شیراز با تأکید بر این که مسؤولان باید به مراکز تولیدی عنایت ویژه‌ای داشته باشند، گفت: در همین سفر در مصاحبه خبری با خبرنگاران که رییس جمهور محترم داشتند اعلام شد به مسؤول ارشد استان که هر کارخانه‌ای که در حال تعطیلی است و یا گرفتار کم کاری شده، مورد رسیدگی و دقت قرار بگیرد و برای رفع مشکل آن اقدام لازم انجام شود.

 

وی ادامه داد: ضرورت توجه کارفرمایان و کارگران به این نکته که امروز جهاد اصلی جامعه ما بالا بردن سطح تولید در جامعه است، ثروتمند می‌تواند ثروتش را در دلالی هزینه کند و درآمد خوبی هم داشته باشد اما اگر ثروتش را به تولید هدایت کرد، جهاد کرده و مجاهد در راه خداست و کارگرانی که همراهی‌اش می‌کنند آن‌ها هم جهادگران عرصه تولیدند.

 

آیت الله ایمانی تصریح کرد: مردم هم باید این همکاری را داشته باشند، رهبر معظم انقلاب هم اشاره فرمودند آن هنگامی که کالای مشابه داخلی تولید می‌شود ما به کالای داخلی رغبت کنیم تا یک کارگر زمینه بکار گرفتنش فراهم بشود و برای کشورهای خارجی ما شغل تعریف نکنیم. ما برای کشورهایی مثل چین و غیره تولید شغل نکنیم، این تولید شغل باید در داخل کشور و برای مردم کشورمان ایجاد شود.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ساماندهی واردات، مبارزه با قاچاق این‌ها مسؤولیتهایی است که دولت محترم باید در دستور کار خودش قرار دهد.

 

تعلیم و آموزش همزاد با آفرینش و خلقت است

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت استاد مطهری گفت: آیت‌الله مطهری مرد بزرگی است که هم آثار او بدون استثنا مورد تایید امام و رهبری قرار گرفت و جوانان را به مطالعه این آثار دعوت کردند و به همین مناسبت روز معلم نام‌گذاری شده است.

 

 

رییس شورای فرهنگ عمومی فارس گفت:‌ اساساً در اسلام تعلیم و تربیت همزاد با آفرینش است. همزاد با خلقت و همراه آفرینش است، اولین آیه‌ای که بر پیامبر خدا نازل شده است به خلقت و آفرینش اشاره می‌کند و به دنبال آن به علم و قلم که ابزار علم است و به معلم انسان که خدای متعال است اشاره می کند.

 

وی ادامه داد: بنابراین تعلیم و آموزش همزاد با آفرینش و خلقت است، رشد و بالندگی در هر عرصه‌ای برای انسان در طول تاریخ به برکت علم و دانش و تعلیم و تعلم حاصل شده است و امکان پذیر نیست جامعه‌ای بدون علم و دانش و بدون آموزش و پرورش صحیح و درست به جایی رسیده باشد.

 

آیت الله ایمانی بیان کرد: در آموزش، اندیشیدن و فکر کردن، در مسائل اخلاقی، چه اخلاق علمی چه اخلاق رفتاری معلم نقش دارد، همه نقش‌ها در زندگی افراد عمدتاً به معلم بر می‌گردد و تأثیری که معلم در زندگی انسان‌ها از خود بجا می‌گذارد.

 

وی با اشاره به فرا رسیدن ایم اعتکاف گفت: اعتکاف یعنی از خلق جدا شدن و به خدا پیوند خوردن، خلوتی در درون خویش ایجاد کردن و به فکر گذشته بودن و مروری بر لغزش‌ها داشتن و برای جبران لغزش‌ها اقدام کردن.

 

امام جمعه شیراز خاطر نشان کرد: این مراسم به برکت نظام جمهوری اسلامی نهادینه شده و همه ساله در این ایام عدد فراوانی از جوانان و اقشار مختلف معتکف می‌شوند، در این شهر هم به حمدالله بزرگ‌ترین اعتکاف جوانان رقم می‌خورد.

 

وی ادامه داد: در مساجد دانشگاه و دیگر مساجد جوانان و دیگر اقشار معتکف می‌شوند، طبیعتاً باید از عموم دست‌اندرکاران مراسم اعتکاف در سراسر استان و شهر مقدس شیراز تشکر و قدردانی به عمل بیاید.

 

سکوت معنادار و مرگ‌بار غرب در برابر فجایع یمن

 

آیت‌الله ایمانی ابراز کرد: ما در این ایام شاهدیم که بیش از یک ماه است که آل سعود جنایتکار با کمک و همراهی بعضی از کشورهای عربی کشور مظلوم و فقیر یمن را شبانه روز دارند بمباران می‌کنند.

 

وی ادامه داد: آنچه مهم است سکوت معنادار و مرگبار دنیای غرب است که شاهد این جنایات است، زنان و کودکان بمباران می‌شوند و آنان هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهند.

 

آیت‌الله ایمانی بیان کرد: اگر برای یک کشور غربی این اتفاق می‌افتاد چه می‌کردند؟ امروز دنیای اسلام با پول مسلمانان و با نیروی مسلمانان اما با برنامه اسرائیل و آمریکا دارند بمباران می‌شود و حتی رسانه‌های دنیا هم حاضر به انعکاس خبر نیستند./919/پ202/ب4

ارسال نظرات