۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۶۲۳۴۸
رییس مجمع تقریب مذاهب اسلامی:

وحدت هویت جامعه اسلامی است/ نمازهای جمعه مشترک رواج یابد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که وحدت، هویت جامعه اسلامی است، تصریح کرد: هویت ما بستگی به وحدت دارد و همه انبیای الهی مامور به این معنا بودند.
 آيت الله اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله محسن اراکی، رییس مجمع تقریب جهانی مذاهب اسلامی در دومین همایش بین‌المللی تقدیر از آثار و پایان نامه های تقریبی که پیش از ظهر امروز در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، گفت: وحدت، یک استراتژی یا یک تاکتیک نیست بلکه هویت جامعه اسلامی است حال اگر این هویت از جامعه اسلامی گرفته شود اسلامیت جامعه اسلامی نیز از بین خواهد رفت.


آیت الله اراکی با بیان این که مساله ابوت رسول گرامی اسلام(ص) هم در کتاب و هم در سنت آمده است اظهار کرد: رسول گرامی اسلام از سوی خداوند متعال آمر و ناهی معرفی شده است و آمر و ناهی، مبنای هویت سازی است و جامعه اسلامی خود را تابع حاکم اسلامی قرار می دهد و حاکمیت، امر و نهی می کند.


وی ادامه داد: هویت جامعه اسلامی بر اساس اطاعت از خدا و رسولش است و این هویت نمی تواند دوگانه باشد اگر جامعه ای هویت دوگانه داشته باشد نشان دهنده آن است که اطاعت از خدا و رسولش به طور کامل محقق نشده است.

آیت الله اراکی افزود: در هویت انقلاب اسلامی و بیانات رهبر کبیر انقلاب اسلامی و تأکیدات مقام معظم رهبری از ایجاد وحدت به عنوان وظیفه اساسی نظام نام برده شده است.


رییس مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: اگر علمای اهل سنت و تشیع به گفتگو بنشینند می توانند به راه حل عملی در مورد وحدت دست پیدا کنند .

وی با اشاره به مظاهر وحدت اظهار کرد: نماز جمعه نباید از هم جدا شود، باید به صورت مشترک اقامه شود و این مساله رواج پیدا کند. این بریدگی بین اهل تسنن و تشیع مطلوب رسول خدا نیست.


آیت الله اراکی با اشاره به این که جشن های ملی، نهاد هویت جامعه اسلامی است. یادآور شد: جشن دینی ما همین اعیاد است و این اعیاد فرهنگ ساز است. آنچه برای ما فرهنگ ساز است در مساجد و نمازها و اعیاد ساخته می شود و ما اینها را از دست داده ایم. رسانه ها و نظام باید اهتمام بیشتری به اعیاد داشته باشند./930/203/ع

 

 

ارسال نظرات