۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۲۶۳۶۹۰

لاوروف خواستار ترویج اتحاد و همبستگی در منطقه شد

خبرگزاری رسا ـ وزیر خارجه روسیه خواستار نقش فعال‌تر سازمان همکاری اسلامی در همگرایی ملت‌های مسلمان و ترویج اتحاد و همبستگی در منطقه شد.
سازمان همکاري اسلامي

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، "سرگئی لاوروف" که امروز در جمع وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی صحبت می کرد، با اشاره به آنچه که تشدید اختلافات مذهبی در میان مسلمنان اهل تسنن و شیعیان تلقی می کرد، خواستار اتخاذ تصمیم ها و راهبردهای مؤثر برای بهبود اوضاع در منطقه خاورمیانه شد.

 

لاوروف همچنین اضافه کرد: "وضعیت رو به وخامت یمن، که به تدریج از حد و اندازه یک درگیری در میان نیروهای متخاصم خارج شده و به یک جنگ تمام عیار تبدیل شده است، بیش از پیش بر این واقعیت صحه می گذارد که با رویارویی دو مذهب تسنن و تشیع و سرگرم شدن آنان به یکدیگر روبرو هستیم. این مهم، زمانی که با تعارض های ژئوپلتیک همراه گردد، بر وخامت و گستره بحران خواهد افزود."

 

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین بر ضرورت تلاش برای کاهش اختلافات شیعه و سنی در جریان حل و فصل مسالمت آمیز مسائل خاورمیانه و شمال آفریقا تأکید کرد. او با ابراز تأسف از روند فزاینده بی ثباتی در لیبی، سوریه، عراق و یمن، که آوارگی و مرگ صدها هزار نفر از مردم را منجر شده است، از تهدید اقتصاد، بحران مشروعیت، اختلال در نظم و تهدید تمامیت ارضی در این کشورها به دست تروریست ها و افراطیون که همگی دارای نیت مشترک هستند ابراز نگرانی کرد.

 

وزیر خارجه روسیه در پایان ضمن اعلام آمادگی دولت این کشور برای کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه، خواهان ایفای نقش ذاتی و مورد انتظار سازمان همکاری اسلامی در نزدیکی هر چه بیشتر مذاهب، گسترش اتحاد و همبستگی در میان ملت های مسلمان و استفاده از ظرفیت بالقوۀ شخصیت های موجه دینی، علمی و اجتماعی در بسیج عمومی و بازگرداندن اعتماد و فهم متقابل شد./982/د102/ک

 

ارسال نظرات