۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۲۶۴۸۷۰
آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج:

بسیاری از بلایا به برکت وجود امام زمان از جامعه برچیده می شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که وجود امام زمان در پس پرده غیبت همچون آفتاب پشت ابر دارای آثار و برکات فراوان است، گفت: بسیاری از بلایا به برکت وجود آن حضرت از جامعه برچیده می شود، اگر ارتباط ها روز به روز قوی تر باشد این مشکلات موجود نیز برطرف خواهد شد.
نخستين جلسه درس خارج فقه آيت الله مکارم در سال جديد تحصيلي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، صبح امروز در درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان و سالروز میلاد امام زمان(عج) و با استناد به آیات و روایاتی به تبیین برکات وجودی آن حضرت پرداخت.
 
وی با بیان این که مردم در زمان غیبت نیز از وجود آن حضرت استفاده می کنند، همان گونه که از آفتاب پشت ابر استفاده می شود، تصریح کرد: ولو این که حضرت صاحب الزمان(عج) در پس پرده غیبت قرار دارند، اما آثار وجودی و تربیتی آن حضرت در علاقه مندان و پیروانش نمایان است.
 
این مرجع تقلید با اشاره به آیه شریفه «قُلْ أَرَأَیْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ مَاؤُکُمْ غَوْرًا فَمَن یَأْتِیکُم بِمَاء مَّعِینٍ» تصریح کرد: این آیه یکی از نشانه های عظمت خدای متعال است، روایت داریم که یکی از معانی و تفاسیر آیه وجود نازنین حضرت صاحب الزمان(عج) است.
 
وی اضافه کرد: آن حضرت هم به نور آفتاب و هم به آب زلال جاری تشبیه شده است که هر دو منشا و سرچمشه حیات هستند؛ بنابراین وجود آن حضرت چه ظاهر باشند و چه مخفی، مایه برکت و حیات است.
 
این مرجع تقلید با بیان این که عدالت مایه حیات جامعه انسانی است، یادآورشد: ظلم، جنایت و ستم است که همه جا را ویران می کند؛ عدالت، آب حیات و نور آفتاب است؛ امام زمان(عج) مجری عدالت هستند.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: این آیات وروایاتی حاوی پیامی نیز هست که اگر رابطه معنوی با آن حضرت داشته باشیم، فیض آن حضرت از پشت پرده غیبت نیز به ما می رسد همان گونه که نور آفتاب از پشت ابرها در پرورش عالم حیات تاثیر دارد.
 
وی بیان داشت: بسیاری از بلایا به برکت وجود آن حضرت از جامعه برچیده می شود، اگر ارتباط ها روز به روز قوی تر باشد این مشکلات موجود نیز برطرف خواهد شد، امیدواریم چشم همه ما به جمال بی مثال آن حضرت روشن شود و از آثار وجودی ظهورش استفاده کنیم.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت ایام سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) تاکید کرد: این ایام با ایام الله سالگرد ارتحال امام و 15 خرداد همزمان شده و امیدواریم این تقارن نشانه ای از پیروزی هر چه بیشتر انقلاب اسلامی باشد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات