۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۲۶۵۲۳۹
رییس مجلس:

مجلس مصوبات ارزشمندی برای بهبود و ارتقای سلامت و درمان داشته است

خبرگزاری رسا ـ لاریجانی در خصوص اقدامات مجلس برای ساماندهی وضعیت سلامت کشور، گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با پیشنهادات خود وزارت بهداشت را در این مسیر یاری کرد و این همت و تلاش نمایندگان مجلس باعث ساماندهی وضعیت بهداشت و درمان کشور شد.
تبريز ميزبان رييس مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در مراسم افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امام سجاد(ع) تبریز، با تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه اظهار داشت: این اعیاد باعث بیداری همه ما می شود، مخصوصا نیمه شعبان که میلاد امام زمان(عج) است.


وی خاطرنشان کرد: همه فیوضات الهی در زمان های مختلف از طریق حضرت صاحب الزمان(عج) به عالم می رسد و این وابستگی تنها وابستگی فکری نیست، بلکه وابستگی وجودی است و همه ما در تمامی لحظات به وجود امام زمان نیازمند هستیم.


لاریجانی با بیان این‌که موضوع سلامت یکی از مباحث مهم کشور است، خاطرنشان کرد: باید قدردان پیشرفت هایی باشیم که در زمینه بهداشت، درمان و سلامت در کشور ما رخ داده است، در سال های اخیر قدم های بزرگی در این زمینه برداشته شده که نتیجه آن به وجود آمدن نیروهای متخصص در زمینه های مختلف است.


رییس مجلس با تأکید بر این‌که باید از این پتانسیل برای خدمات رسانی به داخل کشور و کشورهای مجاور استفاده کنیم، گفت: ساماندهی وضعیت بهداشت، درمان و سلامت کشور کار مهم مجلس در سال 93 بود که این تلاش مجلس امسال نیز ادامه دارد.


وی افزود: در سال 92 به دلیل جهش های به وجود آمده در قیمت ارز و کمبود منابع شاهد به وجود آمدن شرایط  ناگواری در زمینه سلامت بودیم که مردم از نظر بهداشت و درمان در شرایط سختی زندگی می کردند، تا این‌که مجلس مصوبات ارزشمندی در حوزه سلامت داشت و همچنان برای ساماندهی وضعیت بهداشت و درمان تلاش می کند.


رییس مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات مجلس برای ساماندهی وضعیت سلامت کشور، گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با پیشنهادات خود وزارت بهداشت را در این مسیر یاری کرد و این همت و تلاش نمایندگان مجلس باعث ساماندهی وضعیت بهداشت و درمان کشور شد.


لاریجانی با بیان این‌که مجلس در سال 94 درصدی را بر مالیات ارزش افزوده، اضافه کرد و همچنین بخشی از یارانه های بودجه ای را به بخش بهداشت و درمان اختصاص داد که نشانگر اراده مجلس برای حل مشکلات حوزه سلامت است، افزود: تعداد نیروی متخصص ما در زمینه بهداشت و درمان زیاد است و این نیروهای متخصص بسیار توانا هستند که باید بستر را برای فعالیت آن ها فراهم کنیم.


وی در خصوص ساخت بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امام سجاد (ع) تبریز، گفت: به خاطر ساخت چنین بیمارستانی به مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی تبریک می گویم و از دکتر منادی تشکر می کنم که برای این کار مهم همت کردند و همچنین به دلیل اینکه دانشگاه آزاد برای توسعه خدمات بین المللی تلاش می کند، خوشحال هستم.


لاریجانی در پایان ساخت این بیمارستان را هدیه ای ارزشمند برای مردم آذربایجان دانست و خاطرنشان کرد: مردم شریف آذربایجان حق بزرگی بر گردن ایران اسلامی دارند و امیدوارم با افتتاح این بیمارستان مردم استان در بستر سامان یافته تری در زمینه بهداشت و درمان خدمات دریافت کنند.


گفتنی است، همزمان با افتتاح این پروژه، پروژه های مهمان سرای 120 تختخوابه و دانشکده دندانپزشکی مجهز به 120 یونیت به صورت ویدیوپروژکتور از سوی آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و دکتر لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد./935/پ202/ج

ارسال نظرات