۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۸
کد خبر: ۲۶۵۵۷۳
کارشناس دینی:

نگاه امام خمینی در قیام 15 خرداد جهانی بود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی با اشاره به این که اگر با کم کاری خود موجب بدبینی جوانان به نظام شویم، در برابر فرزندان شهدا و جانبازان مدیون هستیم و حق الناس بر گردن ما است، گفت: شهدا بسیار زیبا رفتند و انسان از بصیرت آن بزرگواران حیران می ماند.
حجت الاسلام جواد اسماعيلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام جواد اسماعیلی، کارشناس دینی جمعه شب در مراسم یادواره 10 شهید روستای بُرزآباد اردهال و گرامیداشت 15 خرداد در مسجد جامع این روستا با اشاره به این که بعد از اهل بیت(ع) بزرگترین انقلاب در ایران اسلامی و از سوی امام خمینی(ره) اتفاق افتاد، گفت: منحصر به فرد بودن انقلاب اسلامی ایران به واسطه جهانی بودن و به خاطر خدا بودن آن است.

 

وی افزود: انقلاب در سطح جهان بسیار اتفاق افتاده است، اما همه این انقلاب ها برای سلطنت و اهداف دنیایی و کشور گشایی بوده و تنها انقلاب اسلامی ایران برای دین بوده است.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به این که امام راحل در وصیت نامه خود آورده است که انقلاب اسلامی دستاورد هزارن شهید جاوید و مورد امید میلیون ها مسلمان و مستضعف در سراسر جهان است گفت: در قیام 15 خرداد نگاه امام خمینی جهانی بود و انقلاب اسلامی ثمره خون شهدا است.

 

انقلاب اسلامی یک تحفه الهی است

این کارشناس دینی گفت: امام خمینی(ره) تمام امید خود را به بقای انقلاب و دستاوردهای آن می داند و خود را منتظر به ثمر نشستن این انقلاب می داند و معتقد بود اگر مدد الهی نبود، ممکن نبود بتوانیم تمام قدرت های جهان را کنار بزنیم و پیروز شویم.

 

وی با اشاره به این که امام راحل انقلاب اسلامی ایران را معجزه آسا و حیرت آور عنوان کرده است، گفت: انقلاب اسلامی ایران در پیدایش، کیفیت، مبارزه و در انگیزه انقلاب و مقایسه با دیگر انقلاب ها متمایز است، از این رو می توان انقلاب اسلامی ایران را یک تحفه الهی یاد کرد.

 

به گفته وی، عرصه دفاع مقدس دیگر تکرار شدنی نیست، بنابراین ما باید از تاریخ عبرت بگیریم و از ثمره و سفره دفاع مقدس مراقبت کنیم، چرا که امام راحل آن را هدیه ای الهی یاد کرده است.

 

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران در طول جنگ تحمیلی 221 هزار و 680 شهید تقدیم اسلام کرده است، گفت: پدران شهدا فرزندان خود را با هدف و انگیزه به جبهه فرستادند که 554 هزار و 890 جانباز دارای پرونده یادگار دفاع مقدس هستند.

 

به ازای هر پُست کلیدی در ایران، 81 شهید و 290 جانباز فدا شده است

حجت الاسلام اسماعیلی تعداد اسرای جنگ تحمیلی را 42 هزار و 41 نفر اعلام کرد و گفت: در دولت جمهوری اسلامی دو هزار و هفتصد پست کلیدی داریم که به ازای هر پست کلیدی 81 شهید و 290 جانباز فدا کرده ایم.

 

این کارشناس دینی با اشاره به این که 400 جانباز شیمیایی وجود دارد که خواب ندارند، گفت: همه این جانفشانی ها برای پابرجا بودن انقلاب و رسیدن به اهداف آن بوده است، از این رو انقلاب اسلامی نعمتی است که هزینه بسیاری برای آن پرداخت شده است.

 

وی با اشاره به این که اگر با کم کاری خود موجب بدبینی جوانان به نظام شویم، در برابر فرزندان شهدا و جانبازان مدیون هستیم و حق الناس بر گردن مان خواهد بود، گفت: شهدا بسیار زیبا رفتند و انسان از بصیرت آن بزرگواران حیران می ماند.

 

کارشناس مذهبی یادآور شد: پیامبر اسلام(ص) می فرماید آرزو دارم در راه اسلام به شهادت برسم و زنده ام کنند و دوباره به شهادت برسم و تا 70 مرتبه زنده شوم و به شهادت برسم.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به این که شهدا به شهادتی که آرزوی پیامبر اسلام(ص) و امیرمؤمنان(ع) است با اوج بصیر و در عین سادگی رسیدند، گفت: امیرمومنان(ع) می فرماید من از خدا طلب می کنم که جایگاه شهدا را داشته باشیم.

 

فدا کردن جان برای ارزش ها یکی از دست آوردهای انقلاب اسلامی ایران است

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به این که امام راحل نیز آرزوی شهادت داشت و رهبر معظم انقلاب نیز عنوان می کند که ترس من از این است که در بستر بیماری و به مرگ طبیعی و غیر از شهادت از دنیا بروم، گفت: انقلاب اسلامی سفره آماده ای است که استکبار آرزوی چنگ انداختن به آن را دارد و تنها کشوری است که در برابر تمام یاوه گویی های آمریکا ایستاده است.

 

این کارشناس دینی گفت: بسیاری از کشورها به استقلال و اقتدار ایران اسلامی غبطه می خوردند و این امنیت اخلاقی جامعه با برکت خون شهدا است، چرا که تک تک چادرها به واسطه خون شهدا عَلم شده و حجاب بانوان را حفظ کرده است.

 

وی با اشاره به این که اگر گوشه ای از حجاب بانوان کشف شود، مدیون خون شهدا خواهیم بود، گفت: فدا کردن جان برای ارزش ها یکی از دست آوردهای انقلاب اسلامی ایران است.

 

به گفته وی، ویژگی های شهید و شهادت در روایات برای جامعه را در امر به معروف و نهی از منکر دانسته اند، از این رو با آمدن کاروان شهدای گمنام، شاهد تحول معنوی در فضای شهر هستیم.

 

حجت الاسلام اسماعیلی یکی از ثمرات شهدا را ولایت پذیری عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی و شهدا سفره حجاب و عفاف و اخلاق اجتماعی را برای ما به عرصه آورده اند، از این رو باید با عمل صحیح خود ادامه دهند را شهدا باشیم./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات